login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ledensysteem -- online leden -- hoeveel leden?

Offline bl00d0script - 07/12/2008 16:28 (laatste wijziging 07/12/2008 16:40)
Avatar van bl00d0scriptOnbekend hallo, ik heb een website.
Daarin heb ik een ledensysteem met mysql. maar Hoe wil ik hier een online leden lijst inzetten en een ledenteller. mijn website: http://www.burning-chatbox.tk .
Alvast bedankt

Edit: Link is aangepast

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 07/12/2008 16:49
Avatar van Martijn Crew PHP je maakt gewoon dat de lastactive tijd van de user word opgeslagen, en users online is een select waar de users worden geselecteerd die in de afgelopen 15min actief waren
Offline skillat2 - 07/12/2008 16:59 (laatste wijziging 07/12/2008 17:36)
Avatar van skillat2 HTML beginner @ je andere topic die je sloot
Heb je nog fouten wanneer error reporting aan staat?  

edit: geen reactie, ik zal je nog een keer proberen te helpen...
Offline bl00d0script - 07/12/2008 17:04
Avatar van bl00d0script Onbekend @DeviourSoul
Hoe dan? 
Offline BigBug - 07/12/2008 17:31
Avatar van BigBug PHP expert @bl00dscript, DeviourSoul legt precies uit hoe je te werk moet gaan. Als je dat niet snapt om de een of andere reden verwacht ik ook niet dat je dat ledensysteem zelf gemaakt hebt...
Offline bl00d0script - 07/12/2008 18:05
Avatar van bl00d0script Onbekend idd niet duhh...
Kan iemand mij helpen?
Offline Martijn - 07/12/2008 18:47
Avatar van Martijn Crew PHP gewoon rustig nadenken over wat ik zei. Tijd opslaan bij elke klik... dus een update query. En dan online is een select query. Ik ga t niet voorzeggen. dit kun je best zelf
Offline Stefan14 - 07/12/2008 18:50
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde
Citaat:
idd niet duhh...
Kan iemand mij helpen?


Lekker volwassen, zo'n reactie.
Dat je het niet zelf gescript hebt is tot daaraan toe, maar als je dan wijzigingen eraan wilt doen moet je natuurlijk wel enige basiskennis van php en mysql hebben en niet verwachten dat wij een kant en klare oplossing aanreiken, we geven een duw in de goede richting, en dat heeft DeviourSoul dus gedaan.
Offline bl00d0script - 07/12/2008 20:09
Avatar van bl00d0script Onbekend ja maar ik ben nieuw in php en deze statistieken wil ik wel op mijn site
Offline BigBug - 07/12/2008 20:36
Avatar van BigBug PHP expert Laat het dan door iemand doen die er verstand van heeft.

Citaat:
idd niet duhh...
Kan iemand mij helpen?


We willen je best helpen, maar we zijn niet bij je in loondienst, of wel?
Offline Aar - 07/12/2008 22:32
Avatar van Aar PHP interesse Ik zou zeggen, leer eens PHP, en je weet snel hoe je het kan implementeren.
Offline djb - 08/12/2008 09:14
Avatar van djb PHP beginner Begin maar met de basis 

http://www.site.../Inleiding
http://www.site...len_in_PHP
http://www.site...Operatoren
http://www.site...Statements

daarna is het handig om ook wat kennis van MySQL te hebben 
En dan moet je denk ik na wat knutselen je eigen ledensysteem kunnen maken, die je vervolgens weer uitbreid met je leden online teller etc.

Zoals hierboven al is gezegd, en wat denk ik ook in de regels staat, is dat wij geen complete scripts geven, maar je op weg helpen.
Anders leer je er zelf niks van en staat het heele forum met sript aanvragen etc.
Offline Kr4nKz1n - 08/12/2008 10:21
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Aantal leden:
  1. <?php
  2. $qCountMembers = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM members"));

Aantal online leden:
Moet ik eerst weten hoe je dit in de database hebt staan.

Unix timestamp:
  1. <?php
  2. $qCountOnlineMembers = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM members WHERE lastaction>=time()-300"));


Datetime
  1. <?php
  2. $qCountOnlineMembers = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM members WHERE MINUTE(TIMEDIFF(NOW(), lastaction)) > 5"));


Zoiets
Offline bl00d0script - 09/12/2008 19:29
Avatar van bl00d0script Onbekend aarghh snap he nie meer
Offline BigBug - 09/12/2008 20:05
Avatar van BigBug PHP expert Dan kan ik je maar 1 tip geven. Ga zelf PHP leren vanaf het begin. Geduld is een schone zaak en uiteindelijk is het veel handiger.
Offline kickasgamer - 10/12/2008 10:22
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde jep die raad zou ik zeker op volgen ik ben nu zelf 2 jaar met php bezig en bij nu ook bezig met mijn eigen ledensysteem af te ronden

en als ik terug kijk over de hele tijd waar ik aan het ledensysteem bezig was kan ik zeggen dat ik dan 2 jaar geleden zeker niet had gekund, dus leer je eerst de basis van php (die tutorials die djb vermeld had) ga dan zelf wat proberen, maak een simpel inlog systeempje (niet profielen enz alleen inloggen en zo pagoina's kunnen beveiligen), schrijf een zeer simpel nieuwscriptje enz

en als je dan voelt dat alles vlot gaat en php code zelf schrijven is geen probleem ga dan over naar een iets groter systeem bouwen ;)

succes
Offline Erwt - 10/12/2008 11:27
Avatar van Erwt PHP beginner Kr4nKz1n bedankt! beter dan dat kan je niet krijgen, zo steek ik ook nog eens wat op.

Zoals iedereen zegt, ga php leren. Hoe graag je (en ik) het ook wil, ze gaan het hier niet voor je maken. Ga php leren zodat je enige voorkennis hebt, daarna ga je je situatie uitdenken.

Want hoe kan je dus kijken hoeveel mensen er online zijn? Bij het inloggen in de database een kopje aanmaken met: online="ja" zal niet werken want bij het sluiten van je browser zal je online nooit "goed" op nee kunnen zetten.. Dit wist je waarschijnlijk nog niet, en voordat je dus begint met denken.. ga php leren.

op www.php.net staat veel informatie, maar misschien is het makkelijk om te beginnen op w3schools (google maar even). Ik denk dat je in een maand al wel veel kunt doen, en DAN kun je trots zijn dat JIJ een systeem hebt gemaakt. Als je dan nog vragen hebt mbt het uitdenken van een systeem of andere vragen kan je hier altijd nog eens vragen.

Ik wens je succes!
Offline bl00d0script - 11/12/2008 19:26
Avatar van bl00d0script Onbekend hartelijk bedankt. ik zal trots zijn:)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s