login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Joomla registratie beperken

Offline thedutchduke - 12/11/2008 15:22
Avatar van thedutchdukeNieuw lid Ik ben van plan een website binnenkort om te zetten in een Joomla-versie. Dit vooral om de plaatsing van nieuwsitems door meerdere mensen te kunnen laten doen.

Wat ik wil, is dat geregistreerde gebruikers bepaalde nieuwsitems kunnen lezen, die gewone bezoekers niet kunnen lezen. Dat verzorgt Joomla natuurlijk al standaard.
Echter wil ik graag dat alleen mensen die een lidnummer bij onze vereniging hebben zich kunnen aanmelden. Ik heb alle lidnummers wel in een tabel staan, en ik kan zo zelf de code schrijven, maar kan dit ook in Joomla verzorgd worden? Dus dat ie controleert of het lidnummer bestaat in de tabel, en dan pas de registratie goedkeurt?

Kan ik eventueel zelf het registratiescript schrijven en zorgen dat Joomla deze gebruikt?

Ik ben van plan om Joomla 1.5 te gaan gebruiken...

Ik ben heel erg benieuwd.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline zointer - 13/11/2008 07:34 (laatste wijziging 13/11/2008 07:38)
Avatar van zointer HTML gevorderde
thedutchduke schreef:
Kan ik eventueel zelf het registratiescript schrijven en zorgen dat Joomla deze gebruikt?

Ja dat kan.

Je kan ook in het standaard form een input bijmaken voor het invullen van het lidnummer waar je vervolgens op controleert of lid bestaat in db, de lid db kan je apart aanmaken(en alle zooi die je er bij wil) of bij joomla db, in het registratie script waar er word gecontroleerd die aanpassen dat je eerst controleert of lidnummer bestaat of al is geactiveerd en dan de rest van de zooi afwerken.
Ik zou een aparte lid db aanmaken; lidID, lidNR, lidActief(0/1), en eventueel nog andere gegevens(naam, adres....)

edit: hebben ze geen module waar je extra gegevens kan op vragen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s