login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Foutje in SQL? (Opgelost)

Offline Guardian - 09/09/2008 00:19
Avatar van GuardianNieuw lid Hey allemaal,

Ik heb volgend probleem:

Ik heb mijn formulier op GET gezet ipv POST omwille van pagina systeem.

Nu als ik deze (lange) query laat lopen geeft ie nooit resultaten
  1. $q = "SELECT * FROM zaak where naam LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR betaling LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR tel LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR email LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR website LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR straat LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR huisnr LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR GETcode LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR stad LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR keuken LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR info LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."' OR txt LIKE '%".$_GET['search']."%' AND provincie='".$_GET['provincie']."'";
  2. $r = mysql_query($q) or mysql_error();


als ik echter enkel zoek op naam en provincie lukt het wel...

Met method="post" ging alles echter perfect

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Echron - 09/09/2008 00:36
Avatar van Echron Grafische interesse nooit, nee wat zeg ik NOOIT zomaar userinput in een sqlstring stoppen zonder validatie!!!!!!!!!! 


als het met een post wel werkt zal er ergens een conversie van tekens gebeurt zijn. een liggend streepje van bv west-vlaanderen blijft geen liggend streepje...

Echr eens $_GET['provincie'] om te zien of dit nog correct is
Offline Guardian - 09/09/2008 00:46
Avatar van Guardian Nieuw lid hmz; de spatie wordt idd een "+"

str_replace?
Offline djb - 09/09/2008 07:49
Avatar van djb PHP beginner kijk eens naar urldecode en urlencode 
ik weet niet 100% zeker of je dat hiermee kan gebruiken maar die functies waaren geloof ik voor dat soort conversies 
Offline Kr4nKz1n - 09/09/2008 08:27
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Gebruik een SESSION voor de zoekterm 
Werkt je pagina systeem nog steeds. Geen last van vreemde tekens,
Woallah 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.157s