login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

standaardwaarde phpmyadmin

Offline Lisette - 29/08/2008 17:24
Avatar van LisetteNieuw lid
Ik heb een tabel leerlingen met o.a. veld: naam, veld: geboortedatum en het veld: leerkachten. Bij het veld leerkrachten moet steeds dezelfde naam komen te staan. Dit kan door dit telkens in te voeren bij het invoeren van de naam van de leerling, maar ik wil dit gegeven in een keer bij alle leerlingen laten opslaan.
Is dat mogelijk en gebruik ik daarvoor dan de standaardwaarde in phpmyadmin?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jc2 - 29/08/2008 17:35
Avatar van jc2 PHP interesse Je kunt de standaardwaarde gebruiken, maar dit moet je dan instellen als je de tabel aanmaakt.
Nu je de tabel al hebt, kun je beter deze update uitvoeren:
  1. UPDATE `leerlingen` SET `leerkrachten`='NAAM'
Offline Abbas - 29/08/2008 18:02
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zo kan je dat inderdaad doen, maar waarom zou je dit doen? Zo heb je een kolom met allemaal dezelfde namen in, wat in mijn ogen nutteloos is. Ook is het "verspilling van ruimte", want je hebt niet anders dan dubbele gegevens. Als er bijvoorbeeld verschillende leerlingen zijn met eenzelfde leerkracht en nog een groep leerlingen met een andere leerkracht kan je beter een aparte tabel "leerkrachten" aanmaken met daarin enkel de info over de leerkracht (wat die info ook mag zijn). En in de tabel met leerlingen zet je bij de kolom van leerkrachten enkel het id van de juiste leerkracht!
Offline kickasgamer - 29/08/2008 19:23
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja het is beter om titjes zijn manier te volgen, om zo dubbele of onnodige rijen te voorkomen
Offline Lisette - 29/08/2008 19:55
Avatar van Lisette Nieuw lid Ik ben het er helemaal mee eens dat je zo veel dubbele info krijgt. Zo lijkt het me ook beter. Maar hoe vul je het id bij die kolom leerkrachten in?
Offline roelh - 29/08/2008 20:06
Avatar van roelh PHP gevorderde Je kunt een dropdownmenu maken die de ID's en namen van de leerkrachten weergeeft door ze uit de DB te selecteren.

Je selecteerd dan een leerling waarna je dan een leraar kunt selecteren.
die hebben allemaal als value een ID en dat gaat dan zo de DB in.
Het is heel eenvoudig 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s