login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WYSIWYG editor goed gebruiken.

Offline SomaQan - 30/07/2008 23:37
Avatar van SomaQanPHP beginner Ik wil een WYSIWYG editor gebruiken en dat lukt aardig tot dat ik een bericht met substr wou verkorten nu sluit hij mijn HTML niet af en verbreekt hij mijn HTML zoiets dus <font="verbroken door substr

Wat doe ik verkeerd zo stopt de berichten met mijn WYSIWYG editor de database in.

  1. mysql_query("INSERT INTO blog (bericht)
  2. VALUES (''".$bericht."')")or die(mysql_error());


En zo haal ik ze eruit.
  1. <?=substr($bericht, 0, 200)?>


Ook stopt mijn WYSIWYG editor HTML in de database en als ik dan htmlspecialchars er overheen gooi en hem ui de database haal dan krijg je dit soort dingen als output.

<font size="2"><span style="font-family: Verdana;"><span style="font-weight: bold;">Het Olympisch elftal heeft ook de tweede oefenwedstrijd in aanloop n
Lees verder..

Alvast super bedankt!

Groetjes SomaQan! 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline fluaju - 31/07/2008 00:04
Avatar van fluaju IRC nerd escapen? http://be.php.net/mysql_real_escape_string
Offline SomaQan - 31/07/2008 00:10
Avatar van SomaQan PHP beginner Waar moet ik dit precies gebruiken bij het eruit halen van de database of het instoppen.

Bedankt.
Offline kickasgamer - 31/07/2008 00:23
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde bij het in de DB stoppen, want als je at doet bij het eruit halen dan kan "kwade" code worden uitgevoert in de query als je het toevoegt in de DB en bv je DB omzeep helpen ;)
Offline vinTage - 31/07/2008 00:25 (laatste wijziging 31/07/2008 00:28)
Avatar van vinTage Nieuw lid escapen heeft niet veel zin in dit geval (een vorm van addslashen en bedoeld om je database secure te stellen), je moet striptags gebruiken, maar dat was je al eens verteld in een andere forumpost..

  1. <?
  2. $str='<font size="2"><span style="font-family: Verdana;"><span style="font-weight: bold;">Het Olympisch elftal heeft ook de tweede oefenwedstrijd in aanloop n
  3. Lees verder..';
  4.  
  5. echo substr(strip_tags($str), 0, 20);
Offline Ibrahim - 31/07/2008 00:39
Avatar van Ibrahim PHP expert Ruwe data in de database, beschermen bij de output.
Offline Grayen - 31/07/2008 21:29
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde En als je jouw HTML wilt behouden, dan zal ik bijvoorbeeld deze functie gebruiken:

http://www.site...mp;id=1339
Offline SomaQan - 31/07/2008 23:40
Avatar van SomaQan PHP beginner Bedankt iedereen mijn probleem is opgelost!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s