login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

volgende pagina

Offline Os8 - 26/07/2008 14:04
Avatar van Os8Gouden medaille

PHP interesse
Hej,

het zit zo ik heb een fotoscript. (http://www.ellendesmet.com/photos)

nu ik ga deze include op de website waar hij moet geplaatst worden, maar het probleem zit em dus dat er niet zoveel plaats beschikbaar is op de gewenste pagina, nu wil ik er een deel in het script bijvoegen als er zoveel aantal fotos geplaatst zijn dat er een 2de pagina word aangemaakt incl link. nu men vraag is, hoe begin ik daar aan?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kickasgamer - 26/07/2008 14:18 (laatste wijziging 26/07/2008 14:21)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde haha toevallig was ik daar ook mee bezig, ik had gisteren een script gevonden.

ik ga wel effe kijken waar ik dat script van had 

EDIT: voila hier had ik een gevonden 

http://www.phphulp.nl/php/scripts/3/219/

Offline CDNC - 26/07/2008 22:41 (laatste wijziging 26/07/2008 22:43)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Het script van kick gaat alleen op als je met een DB werkt. Als je niet met een DB werkt: kun je het volgende doen.

De foto's van elk album staan in een aparte map zitten.
  1. -root
  2. +-index.php
  3. +-albums
  4. +-album1
  5. +-foto1.jpg
  6. +-...
  7. +-album2
  8. +-foto1.jpg
  9. +-..
  10. +-...
  11. +-...


Dan kun je met php alle bestanden die in die map zitten uitlezen en in een array stoppen (uitlezen:PHP.net: opendir() , PHP.net: readdir(), PHP.net: closedir()).
Als je 10 fotos per pagina wil. En je array heeft een lengte (PHP.net: count()) van 25, dan heb je dus 3 paginas.
Als je op pagina 1 zit. toon je foto 0 - 9 (ID0-9 van het array met foto's)
pagina 2: foto 10-19
Offline kickasgamer - 27/07/2008 12:08
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja ik wil dat script wat ik gevonden had ook gaan gebruiken maar tis niet gemakkelijk om dat in te bouwen in men pm systeem. maarja gewoon blijven proberen.

miss kan ik zelf ook een maken emt jou werkwijze, en dan alle PM's van de gebruiker tellen met counten dat aantal delen door het aantal pm's op 1 pagina en dan het getal wat je krijgt ciel() doen zodat hij 3 pakt en dan kan ik 3 pagina's verkrijgen, of zie ik dat zo verkeerd ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s