login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wat is een database?

Offline cattieman182 - 27/05/2008 09:57 (laatste wijziging 27/05/2008 11:21)
Avatar van cattieman182Nieuw lid  Hallo,
Ik heb van veel mensen gehoord dat ik een database nodig heb.
Maar ze hebben nooit gezegd wat het nu is, dus ik zou hier graag wat uitleg over willen.

m.v.g bart

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 27/05/2008 10:04
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
http://www.vand...d=database

Maw, een verzameling van data.
Let op je taal, ik wil graag dat je je bovenstaande post aanpast, want er staan massaal veel fouten in.
Offline Abbas - 27/05/2008 10:30
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
KLIK, Dit had je zélf ook kunnen vinden met een heel klein beetje moeite. Dit is een teken van luiheid. En excuseer, maar je bent 13 jaar: dan hoor je je niet bezig te houden met websites en databases...
Offline cattieman182 - 27/05/2008 10:39 (laatste wijziging 27/05/2008 11:22)
Avatar van cattieman182 Nieuw lid Dat maak ik zelf wel uit. En als ik daar op klik dan doet hij het niet.
Offline Abbas - 27/05/2008 10:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
dat maak ik zelf wel uit.
Zorg er dan voor dat we al niet alleen aan je schrijfstijl zien dat je 13 jaar bent. De link werkt wél, en als hij bij jou niet werkt ga dan naar wikipedia en zoek op "Database". Hmm, zoveel moeite kan dat toch niet zijn...?!
En ja, jij kiest ervoor om leuk buiten te spelen met vrienden of heel je dag achter de PC door te brengen, maar kom dan niet vragen "Wat is een DB"?
Offline Joel - 27/05/2008 10:53 (laatste wijziging 27/05/2008 10:55)
Avatar van Joel Eigenaar
titjes schreef:
KLIK, Dit had je zélf ook kunnen vinden met een heel klein beetje moeite. Dit is een teken van luiheid. En excuseer, maar je bent 13 jaar: dan hoor je je niet bezig te houden met websites en databases...
No offence maar ik heb Sitemasters op mijn 13 jaar "opgericht" Hoe vroeger je met iets begint, hoe meer kans dat je uitblinkt later.
Offline Abbas - 27/05/2008 10:54 (laatste wijziging 27/05/2008 10:55)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Principieel vind ik dat evengoed "verkeerd". Op mijn 13 stak ik kattekwaad uit en ging ik voetballen met vrienden en noem maar op. En ja, ik was zo wel eens wat bezig met HTML enz..., maar zeker niet met PHP, MySQL of nog andere zaken. Jij hebt het geluk gehad dat je er mee overweg kon, maar die klein mannen die niet weten wat een DB is moeten niet achter de PC zitten en er mee bezig zijn...
Offline Joel - 27/05/2008 10:58 (laatste wijziging 27/05/2008 10:58)
Avatar van Joel Eigenaar Die dingen dat jij deed (kwattekwaad, voetballen, ...) deed ik ook hoor Maar je moet niet vergeten dat je op je 13 jaar al vrij intelligent kunt zijn. Nu dat je 20 jaar bent lijkt 13 jaar een klein kind. Maar als je 13 jaar bent dan zit je toch al in het 1ste of 2de middelbaar... En ik kreeg toch ook al moeilijke wiskunde en fysica... dat vond ik even moeilijk als PHP in die tijd 
Offline cattieman182 - 27/05/2008 11:08 (laatste wijziging 27/05/2008 11:22)
Avatar van cattieman182 Nieuw lid Maar titjes, jij wist dat in het begin ook niet. Iedereen moet dat leren lijkt mij dan.
Offline Abbas - 27/05/2008 11:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Geen ongelijk, maar als je ouder wordt leer je die dingen op school en ga je al die zaken vanzelf begrijpen!
Offline cattieman182 - 27/05/2008 11:15 (laatste wijziging 27/05/2008 11:19)
Avatar van cattieman182 Nieuw lid En heb je er ooit aan gedacht dat ik misschien authisme heb en moeite met leren en concentreren. Daarom is dit alles een beetje moelijk voor mij, maar ik wil toch graag een site. Dus ja, om nu mijn droom op te geven is geen goed idee.
Offline Abbas - 27/05/2008 11:18 (laatste wijziging 27/05/2008 11:20)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Leer dan eerst eens degelijke zinnen typen!
Edit: al wat in dik staat waren fouten, let hierop in het vervolg aub!
Offline cattieman182 - 27/05/2008 11:22 (laatste wijziging 27/05/2008 11:30)
Avatar van cattieman182 Nieuw lid Kuch, authisme is goed. En wil nog even iets zeggen, ban mij maar van deze site! je word te halven dag afgezeken door iedereen!
Offline cattieman182 - 27/05/2008 12:23 (laatste wijziging 27/05/2008 13:25)
Avatar van cattieman182 Nieuw lid omdat jij het ent snador

titjes schreef:
Vrij vertaald:
Omdat jij het bent Sandernerd.
Offline cattieman182 - 27/05/2008 12:31
Avatar van cattieman182 Nieuw lid gewoon jij bent altijd wel aardig tegen mij maar is kipspelen gehackt?! 
Offline Aar - 27/05/2008 13:04 (laatste wijziging 27/05/2008 13:24)
Avatar van Aar PHP interesse
cattieman182 schreef:
gewoon jij bent altijd wel aardig tegen mij maar is kipspelen gehackt?! 

Ook IK begrijp dit niet.
kan je wat leesbaarder typen. zo kunnen we beter te hulp schieten.
Typ je bericht anders in Word, en haal de Spellingscontrole erover heen, of gebruik in Firefox de spellingscontrole plugin.
Offline TotempaaltJ - 27/05/2008 14:28
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
titjes schreef:
En excuseer, maar je bent 13 jaar: dan hoor je je niet bezig te houden met websites en databases...


Ik snap dat je dit misschien allang zat bent, maar ik moet hier toch echt nog even op reageren.
Ik ben op mijn negende begonnen met HTML en ik vind dat je absoluut niet tegen een kind kan zeggen dat hij/zij zich daar nog niet mee bezig moet houden.

Ook vind ik niet dat je kinderen van 13 o.i.d. moet associeren met kattekwaad uithalen en voetballen met vrienden en noem maar op. Ik (bijna 13) zit ook meer achter de PC dan buiten, zoals bijna alle kinderen (jongens en meisjes) in mijn klas.

Oh, en zeggen dat als hij niet weet wat een DB is maar niet achter de PC moet gaan zitten, is ook niet goed. Ik zeg toch ook niet tegen een 9 jarige (groep 5) dat als hij niet weet wat vermenigvuldigen is, dat hij dan maar niet naar school moet gaan.
Offline Abbas - 27/05/2008 15:07
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
en ik vind dat je absoluut niet tegen een kind kan zeggen dat hij/zij zich daar nog niet mee bezig moet houden.
Mij niet gelaten als je het toch doet, maar zet het internet dan niet vol met de stomste vragen, want een beetje zoeken op Google en Wikipedia en je hebt al meer dan je nodig hebt!
Citaat:
Ook vind ik niet dat je kinderen van 13 o.i.d. moet associeren met kattekwaad uithalen en voetballen met vrienden en noem maar op. Ik (bijna 13) zit ook meer achter de PC dan buiten, zoals bijna alle kinderen (jongens en meisjes) in mijn klas.
Jammer, want ervaring doe je op door het leven te beleven en niet door ernaar te kijken van achter een computerscherm.
Citaat:
Oh, en zeggen dat als hij niet weet wat een DB is maar niet achter de PC moet gaan zitten, is ook niet goed.
Wat ik al zei: Google, Wikipedia, ... en dus niet van die vragen stellen.
Citaat:
Ik zeg toch ook niet tegen een 9 jarige (groep 5) dat als hij niet weet wat vermenigvuldigen is, dat hij dan maar niet naar school moet gaan.
Dit is niet te vergelijken want schoolgaan is verplicht en zelf op je 13 beginnen met databases en dergelijke is vrije keuze! Je argumenten zijn niet nutteloos, maar wel een beetje zwak. 
Offline Flex1986 - 27/05/2008 15:18
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Iemand die "Wat is een database" als vraag stelt hoort zich niet bezig te houden met development! Puur om te reden dat je als wil developen dan moet je kunnen zoeken naar problemen. Zulk soort vragen hoor je dus niet te stellen! Die moet je simpelweg gewoon zelf kunnen vinden.

Verder ben ik het compleet met titjes eens hoewel hij het nog al ongenuanceerd overbrengt. Kinderen horen namelijk buiten te spelen en een computer als vermaak (games) te gebruiken. Niet om te ontsnappen aan de realiteit. Een schande dat ouders het toelaten dat kinderen meer achter de PC zitten dan buiten spelen. Vroeger toen ik nog jong was (ja zo voelt het als 22 jaar bent en zulk soort topics leest) toen werden we (vrienden/vriendinnen) het huis uit gejaagd door me moeder om buiten te spelen! En gelijk hadden ze als ik nu om me heen kijk dan zie ik 18 jarige die compleet contact gestoord zijn omdat het enigste wat in hun belevens wereld voorkomt is die ..... computer.

Een computer hoort door dertien jarige gebruikt te worden om informatie te zoeken voor spreekbeurten en om boek verslagen te vervalsen!

één ding is zeker mijn kinderen mogen zich niet verschuilen achter hun pc als ze opgroeien. Jammer dat ik dan EVIL ben in hun ogen maar later zijn ze me dankbaar. (Hoop ik)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s