login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fout bij weergave contant geld (Opgelost)

Offline Vincent1 - 01/05/2008 14:31 (laatste wijziging 01/05/2008 14:31)
Avatar van Vincent1Nieuw lid Hallo mensen,

ik zit al 3 uur te piekeren op een script waar ik echt niet uit kom het heeft als foutmelding

[error=php]
contant:16You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'character WHERE gebruiker_id='2'' at line 1
[/error]

als je bijv geld contant hebt dan kan je het op je bank zetten alleen als ik het script bank.php oproep krijg ik de volgende foutmelding ( zie boven ) wat betekend dit?

mijn query zit er als volgt uit.

  1. // voor weergeven van contant saldo!
  2. $sqlcontant = "SELECT * FROM character WHERE gebruiker_id='".$_SESSION['sess_gebruikers_id']."'";
  3.  
  4. $contantresult = mysql_query($sqlcontant) or die("contant:".__LINE__.mysql_error());
  5. $contant = mysql_fetch_array($contantresult);




ik hoop dat jullie misschien een andwoord hebben

grt

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mark92 - 01/05/2008 14:51 (laatste wijziging 01/05/2008 14:53)
Avatar van mark92 Gouden medaille

Nieuw lid
CHARACTER is een gereserveerd woord in MySQL. Probeer gereserveerde woorden te vermijden, anders krijg je er vroeg of laat problemen mee. Als ik jou was zou ik het volgende proberen:

  1. $sqlcontant = "SELECT * FROM `character` WHERE gebruiker_id='".$_SESSION['sess_gebruikers_id']."'";


Als dit niet werkt (en al zou ik werken zou ik het nog doen) moet je de naam van het tabel veranderen, naar bijvoorbeeld character_1.

EDIT:
De gereserveerde woorden staan in de gelijknamige tut op SiMa:
http://www.site...de_woorden
Offline Vincent1 - 01/05/2008 14:55
Avatar van Vincent1 Nieuw lid nou werkt het wel erg bedankt mark92

ik zal me eens verdiepen in de gereserveerde worden en wat ze betekenen 

erg bedankt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s