login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zend db handling exception 'Zend_Db_Statement_Mysqli_Exception' with message 'Mysqli prepare error: Operand should contain 1 column(s)'

Offline sjanders - 01/05/2008 13:44
Avatar van sjandersNieuw lid Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. En ik vroeg me af of jullie me verder kunnen helpen met het volgende.

Ik heb een zend mvc implementatie staan en nu wil ik graag wat ingewikkeldere queries uitvoeren. Ik heb een query met meerdere joins die goed werkt als ik hem rechtstreeks op de mysql database run. Maar via Zend lukt het niet.

Hier is mijn code:
Vanuit de controller:
Plaatscode: 7787
class evenementen.php
Plaatscode: 7788

Dit is de foutmelding die ik krijg:
  1. exception 'Zend_Db_Statement_Mysqli_Exception' with message 'Mysqli prepare error: Operand should contain 1 column(s)' in /var/www/library/Zend/Db/Statement/Mysqli.php:85
  2. Stack trace:
  3. #0 /var/www/library/Zend/Db/Statement.php(109): Zend_Db_Statement_Mysqli->_prepare('SELECT `eveneme...')
  4. #1 /var/www/library/Zend/Db/Adapter/Mysqli.php(330): Zend_Db_Statement->__construct(Object(Zend_Db_Adapter_Mysqli), 'SELECT `eveneme...')
  5. #2 /var/www/library/Zend/Db/Adapter/Abstract.php(405): Zend_Db_Adapter_Mysqli->prepare('SELECT `eveneme...')
  6. #3 /var/www/library/Zend/Db/Table/Abstract.php(1185): Zend_Db_Adapter_Abstract->query(Object(Zend_Db_Table_Select))
  7. #4 /var/www/library/Zend/Db/Table/Abstract.php(1040): Zend_Db_Table_Abstract->_fetch(Object(Zend_Db_Table_Select))
  8. #5 /var/www/application/models/evenementen.php(15): Zend_Db_Table_Abstract->fetchAll('SELECT * from e...')
  9. #6 /var/www/application/controllers/EvenementController.php(55): evenementen->oneEvent('SELECT * from e...')
  10. #7 /var/www/library/Zend/Controller/Action.php(502): EvenementController->allAction()
  11. #8 /var/www/library/Zend/Controller/Dispatcher/Standard.php(293): Zend_Controller_Action->dispatch('allAction')
  12. #9 /var/www/library/Zend/Controller/Front.php(914): Zend_Controller_Dispatcher_Standard->dispatch(Object(Zend_Controller_Request_Http), Object(Zend_Controller_Response_Http))
  13. #10 /var/www/public/index.php(49): Zend_Controller_Front->dispatch()
  14. #11 {main}

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 01/05/2008 16:41
Avatar van Ibrahim PHP expert Paar opmerkingen:

1) Een model class moet met een hoofdletter beginnen.
2) Als je 1 record wil selecteren, dan hoeft dat echt niet via een speciale functie die je zelf hebt geschreven. Dat kan makkelijk via een ingebouwde functie van ZF:

  1. $db->fetchRow($sql);
Offline sjanders - 01/05/2008 17:53
Avatar van sjanders Nieuw lid Hoi Psycho bedankt voor de reactie.

1) I know.
2) Ik wil niet 1 row selecteren maar ik wil een selectie rijen selecteren maar zoals je ziet is het niet gewoon een simpele select maar er zitten een aantal joins op. Het is bovendien een select uit drie tabellen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s