login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

3 queries door elkaar!

Offline TotempaaltJ - 16/03/2008 20:54
Avatar van TotempaaltJPHP interesse Help! Ik heb een probleem: Ik ben bezig een soort van online poker spel te maken, maar dit gedeelte kan niet: Plaatscode: 6116
Vraag je jezelf alsjeblieft niet af wat al die $db dingen zijn, daar gaat het niet om; Waar het wel om gaat is dat ik drie queries door elkaar wil doen! ($db->next_record() is natuurlijk mysql_next_record ofzo)

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 16/03/2008 21:35
Avatar van marten Beheerder En wat is nou precies het probleem?
Offline Simax - 16/03/2008 21:36
Avatar van Simax Onbekend 3x dezelfde variabele ($q) .
Offline TotempaaltJ - 17/03/2008 07:41
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Nee:

Eerst doe ik een while(next_record) loop, en in die loop doe ik nog een query, waarbij dus ook een next_record zit! En nog een keer! Dan raaktie natuurlijk door de war, en laattie maar 1 game zien.
Offline nemesiskoen - 17/03/2008 11:29
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Maak dan een nieuwe instantie van je db klasse. Eig is het een db-reader, dus $db als variabele naam vind ik vrij slecht. Oftewel moet je nog een keertje naar je systeem kijken als je alle db functies in 1 klasse hebt geknald.
Offline TotempaaltJ - 17/03/2008 16:50
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Het gaat totaal niet om de db klasse , die ik overigens niet zelf heb gemaakt! Ook ben ik nog niet gevorderd genoeg om die aan te passen!
Offline nemesiskoen - 17/03/2008 17:33 (laatste wijziging 17/03/2008 17:39)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
jawel het gaat wel om die db klasse. Wie heeft die dan gemaakt? Want die zit brak in elkaar (of je gebruikt hem verkeerd). Weg ermee! :-)
en je db-structuur trekt ook op niets. Ooit al van foreign keys gehoord? Je steekt niet alle spelers in een rij en dan explode op ",". Je kan alles oplossen als je een goede db structuur hebt en dan een krachtige join schrijft.
Als je nog geen deftige database kan opzetten, wat zit je dan pokerspelletjes te schrijven? Probeer eerst eens iets eenvoudigers.
Offline TotempaaltJ - 17/03/2008 18:56
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse En bedankt voor de opbouwende kritiek 

Dan gebruik ik hem verkeerd . En nee ik heb nooit van foreign keys gehoord! En waarom steek ik niet alle spelers in een rij en dan explode op komma? Ik heb al zat eenvoudigere dingen 'geprobeerd'.
Uitleg zou handig zijn! 
Offline Martijn - 17/03/2008 19:00
Avatar van Martijn Crew PHP ik denk dat een tabel "spelers" aanmaken beter is, en dan de kolommen id,speler,huidig_spel (ofzo) aan te maken en als je je spelers wilt gewoon een WHERE gebruiken 
Offline TotempaaltJ - 17/03/2008 19:03
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Ik heb wel een members tabel!

Maar hoe jij dat nu zegt snap ik het niet helemaal! 
Offline nemesiskoen - 17/03/2008 19:24 (laatste wijziging 17/03/2008 19:27)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Sla de spelers niet op in de tafel-table maar sla de tafel op in de spelers table:-) of een intermediërende entiteit als je vind dat een speler op meerdere tafels kan zitten (onlogisch, maar bij sommige sucky-pokerspellen gaat dit wel).
Offline Martijn - 17/03/2008 19:29
Avatar van Martijn Crew PHP leden in een potje =

SELECT naam FROM tabelnaam WHERE potje=$potjeDieJeWilt LIMIT 4 (als je 4 spelers heb, sneller met grotere tabellen)
Offline TotempaaltJ - 18/03/2008 20:30
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Huh? Wat zeg jij nou?

Maar als ik de tafel bij de leden doe, krijg ik het probleem van waar the *** moet ik de kaarten die op tafel liggen een de pot laten? Of bedoel je dat ik ook een tafeltabel moet maken? 
Offline Martijn - 18/03/2008 20:47
Avatar van Martijn Crew PHP een tafeltabel ja. Klikt heel omslachtig, maar neem maar van mij(/ons) aan, het werkt overzichtelijker 

bovendien, hoe maak je in godsnaam op jouw manier dat ie kijkt in welke explode je zit, check je ze allemaal tot je m vind? leuk als je strax meer dan 100 regels heb 
Offline TotempaaltJ - 18/03/2008 21:02
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Huh? Ik snap jou echt niet! Welke explode? Watteuh?

Maar oke, ik zal wel eens proberen met een leden tabel...

Maar doen moet ik toch alsnog meerdere queries door elkaar? Of kan ik dan een join werken?
Offline Martijn - 18/03/2008 21:09 (laatste wijziging 18/03/2008 21:09)
Avatar van Martijn Crew PHP naja laat maar. Simpel gezegd:

je hebt een tabel met
*speler-gegevens, waarin de kolommen naam en speeltafel in staan
*tafels, waarin de kolommen id en speler1,speler2,...,speler5 en kaarten per persoon

en speeltafel in speler-gegevens komt overeen met id uit tafels-tabel
Offline TotempaaltJ - 19/03/2008 08:08
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Sorry, maar ik snap je nog steeds niet, hoe moet ik dan de spelers op de tafel erbij krijgen? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s