login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Php] Paginascript (Opgelost)

Offline Simax - 26/02/2008 12:14 (laatste wijziging 26/02/2008 12:14)
Avatar van SimaxOnbekend Mijn website is zo goed als af, maar er rest nog een ding. Niet alle paginas zijn voor iedereen beschikbaar.

Ik wil het volgende..
- Niemand ingelogd, standaard paginas toegankelijk.
- Gebruiker(rank) ingelogd, standaard + extra paginas toegankelijk.
- Admin(rank) ingelogd, alle paginas toegankelijk.

Iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt .

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Bart - 26/02/2008 12:44
Avatar van Bart PHP expert Ik kan je helpen door je te vertellen dat je dit makkelijk kan opzoeken op dit forum en op Google en niet meer deze topics planten in het forum als je nog niet eens iets zelf ondernomen hebt.
Offline TriX - 26/02/2008 12:55
Avatar van TriX HTML interesse Wat heb je tot nu toe gemaakt?

Werkt je login al? Maak je hierin gebruik van een sessie?

Heb je zelf al een idee hoe je het op kan/wilt lossen?
Offline Jurgo - 26/02/2008 13:04 (laatste wijziging 27/02/2008 11:42)
Avatar van Jurgo PHP interesse Ik zou het denk ik zo doen:
In de db bij je gebruikers tabel een extra veld aanmaken met type gebruiker zoals: superadmin, moderator, gebruiker etc.
En bij je pagina navigatie een if else functie maken om te controleren tot welke pagina's de $_SESSION['gebruiker'] toegang heeft.
  1. if ($_fetch['rechten'] == 'superadmin')
  2. {
  3. echo"alle pagina's";
  4. }
  5. else if ($_fetch['rechten'] == 'moderator')
  6. {
  7. echo"sommige pagina's";
  8. }
  9. else if($_fetch['rechten'] == 'gebruiker')
  10. {
  11. echo"enkele pagina's";
  12. }


Ik hoop dat je hier wat mee kunt. 

Psycho schreef:
Code tags !!
Offline Simax - 26/02/2008 13:32
Avatar van Simax Onbekend Ik heb een veld in de database: rank, enum("admin","gebruiker") en
een login script, waarin $_SESSION["rank"] word aangemaakt als een gebruiker succesvol is ingelogd.
Offline Maffiow - 26/02/2008 13:38
Avatar van Maffiow PHP interesse bovenaan elke pagina een check welke sessies deze mogen bekijken en welke niet..
Offline Simax - 26/02/2008 14:07
Avatar van Simax Onbekend Is dat de beste oplossing? 
Offline nielsvdwal - 26/02/2008 14:08
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde als jij iets beters weet te verzinnen..?
Offline TriX - 26/02/2008 14:13
Avatar van TriX HTML interesse Er bestaat geen 'beste' oplossing... Elke oplossing heeft voordelen en nadelen...

Ik zou gewoon in je sessie aangeven wat voor gebruiker het is...

Wanneer men klikt op een link kijk je welke soort gebruiker het is... Mag de gebruiker deze zien: De pagina laadt in!
Mag de gebruiker deze niet zien: Geef een melding weer dat deze pagina niet gezien mag worden...

Dit kan heel eenvoudig in een If-Else statement!

Succes...
Offline nielsvdwal - 26/02/2008 14:51
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde ik neem aan dat je nog niet zover bent met php.. maar misschien kan je later ook nog gaan kijken om zelf een functie hiervoor te schrijven, dat scheelt je heel wat typwerk/kopieër werk..
Offline Jurgo - 26/02/2008 14:58
Avatar van Jurgo PHP interesse Je zou ook een standaard menu kunnen maken en een uitgebreid menu. De uitgebreide menu komt dan tevoorschijn wanneer de administrator is ingelogd!
Zo kan de administrator makkelijk navigeren door de verschillende pagina's.
Ook zou je dan nog bij elke pagina een check moeten doen op admin rechten voor alle zekerheid.
Voor deze per pagina check kun je het beste een functie schrijven. Deze kan je dan telkens weer makkelijk aanroepen.  
Offline Simax - 26/02/2008 15:07
Avatar van Simax Onbekend Dan voer ik wel een controle uit op iedere pagina, lijkt mij persoonlijk de makkelijkste oplossing.
Offline XeriuM - 27/02/2008 11:46
Avatar van XeriuM Lid Je kunt beter voor een goede oplossing hebben (die eventueel ook makkelijk is), dan alleen te kijken naar hoe makkelijk een oplossing is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s