login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Online text-based game

Offline Gyss - 14/01/2008 23:13 (laatste wijziging 14/01/2008 23:27)
Avatar van GyssNieuw lid Wat ik me afvroeg:
Wat is nu de beste manier gegevens van users op te slaan bij een online text-based game zoals Omerta, OSM of Profcoach?
Als gebruiker/speler 'heb' je bijvoorbeeld geld, auto's, een rang, misdaden gepleegd, vrienden, een inbox met berichten, wapens of in het geval van OSM een compleet team met tactiek en opstelling en weet ik het allemaal..
Wordt hier een 'normale' MySQL-database voor gebruikt? En zo ja, in één tabel? of meerdere tabellen/databases
Ik ben ook met zoiets bezig (weliswaar veel kleinschaliger) en zit hier een beetje op te hikken..
Zijn er mensen die zoiets beheren of er verstand van hebben? Ik hoor het graag..  

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 14/01/2008 23:24
Avatar van Stijn PHP expert Maak gebruik van het id van de gebruiker om gegevens op te slaan. Een spel gebruikt meestal meerdere tabellen en maar 1 database. Een database kan honderden tabellen bevatten, dus maak het je gemakkelijk en werk met 1 database.
Offline Pellens - 15/01/2008 09:17
Avatar van Pellens PHP interesse Als je vergelijkt met bv OSM, kan je best zo te werk gaan:

Tabel 'Manager': login_id, naam, paswoord, email
Tabel 'Tactiek': id, login_id, formatie, buitenspel, ...

Maak tabelletjes voor elke onderdeel dat je op je website wilt. Werk met primary en foreign keys en je komt er makkelijk uit, zonder een gigantische tabel te moeten beheren.
Offline Rubdos - 12/11/2009 21:17
Avatar van Rubdos Nieuw lid
Stijn schreef:
Maak gebruik van het id van de gebruiker om gegevens op te slaan. Een spel gebruikt meestal meerdere tabellen en maar 1 database. Een database kan honderden tabellen bevatten, dus maak het je gemakkelijk en werk met 1 database.


Da's wel niet zo héél gemakkelijk, dan wordt het onoverzichtelijk... Maar je kan wel bvb user-data opslaan in een db en zo gaan categoriseren...
Offline Duikboot - 12/11/2009 21:24
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Duidelijke prefix gebruiken anders. Tussen 2 databases shit uitwisselen lijkt me alsnog een stuk ingewikkelder dan tussen een hele rits tabellen in 1 database zitten prutsen...
Offline vinTage - 12/11/2009 21:52
Avatar van vinTage Nieuw lid Dit topic is gatsakke bekanst 2 jaar oud   

En de verlate reactie is nog nutteloos ook
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s