login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WORD en MySQL

Offline bertenz - 22/11/2007 21:40
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Voor een website van een voetbalclub, moet ik een gedeelte maken waar allerlei teksten zoals wedstrijdverslagen ingevoerd kunnen worden (om in de MySQL database te zetten). Nou krijgt de club die verslagen meestal in een WORD-document binnen. Als ik nou de tekst direct uit het document kopieer naar het html-formulier, krijg ik daarna niet dezelfde opmaak (waaronder tabs) te zien. Is er een methode waardoor dit wel mogelijk wordt ? Of heeft er iemand ooit gehoord dat het mogelijk is om een WORD-document uit te lezen waardoor het goed "vertaald" wordt naar de database ?
Eerlijk gezegd zou ik zelf denken van niet, maar ja misschien ....

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MechaVore - 22/11/2007 21:48
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
Je kan wel de word files opslaan als html, en dat kopieren?
Offline ikkedikke - 22/11/2007 22:24
Avatar van ikkedikke PHP expert of maak een optie dat het verslag op de site getypt kan worden! Ze moeten toch achter de computer zitten als ze het in word typen.
Offline ranco - 22/11/2007 22:31
Avatar van ranco PHP gevorderde Tabs pakt hij inderdaad niet, witregels wel. Dus als je bedoeld dat je alinea's wilt opslaan, dat lukt wel met php. Zover ik weet kun je verder geen worddocument uitlezen en in een database gooien MET de layout.
Offline bertenz - 23/11/2007 00:26
Avatar van bertenz HTML beginner Helaas dat het waarschijnlijk niet mogelijk is, was een mooie optie geweest.
De verslagen worden door één iemand online gezet, maar door anderen gemaakt, dus het verslag direct door diegene online laten zetten is denk ik geen optie. Ik denk dat het dan gewoon het beste is om de mensen bepaalde regels op te leggen zodat er weinig aan veranderd hoeft te worden (of even kijken of dat goed werkt als ik iets in WORD als html opsla). In ieder geval bedankt voor jullie reacties en als iemand nog iets weet, zou ik het graag ook weten  
Nogmaals bedankt.

Bertenz
Offline citroen - 23/11/2007 15:39
Avatar van citroen Onbekend gebruik de tinymce editor, hierin kan je volledige word-documenten plakken zonder dat deze hun structuur verliezen, daarna kan je dit opslaan en zal het er hetzelfde uitzien op de pagina
Offline DMM - 23/11/2007 19:00
Avatar van DMM PHP beginner Als je met JAVA werkt kun je volgens mij een Word document uploaden naar je website, en dit omzetten naar HTML. Ik meende dat dit niet ging m.b.v. PHP.
Offline Grayen - 23/11/2007 19:26
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Je kunt ook je word document opslaan als RTF en dan een PHP script downloaden dat RTF omzet naar HTML. Ben ik momenteel ook mee bezig, maar is nog ver van goed werkend.
Offline bertenz - 25/11/2007 22:18
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt. Mooi om te weten dat het wellicht tóch mogelijk is (alleen helaas niet zo eenvoudig zo te zien  ). Zodra ik weer meer tijd heb zal ik me eens gaan verdiepen in de mogelijkheden die jullie hier gegeven hebben. Nogmaals hartelijk bedankt allemaal. (en natuurlijk, als iemand nog een idee heeft, is dat altijd welkom, ook voor anderen denk ik )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s