login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Table structuur

Offline zointer - 20/11/2007 21:13
Avatar van zointerHTML gevorderde Ik ben bezig met een leden systeem en wil een mening over volgende structuur opbouw.
Men moet bij registratie aangeven welke categorie men behoord.

Er zijn 4 categorieën;

Koppel
Gelegenheidskopel
Vrouw
Man

Nu bij Gelegenheidskopel zijn de adres gegevens van de man en vrouw verschillend ten opzichte van een koppel die wel op hetzelfde adres wonen.(Zie aangegeven in het rood).

Nu denk ik er aan om deze categorieën zoals op afbeelding ook 4 tabellen aan te maken.

Het id_* in alle 4 categorieën zijn steeds uniek ten opzicht van elkaar, je zal nooit tussen deze één en dezelfde id vinden en bestaat uit 11 tot 22 cijfers.

4 categorieën maken of toch één tabel met de gegeven, erin en dan een kolom maken met geslacht(drop ik één van de keuzes erin) en twee adres kolommen manAdres/vrouwAdres(hier moet ik dan een keuze maken waar ik adres koppel drop)?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 20/11/2007 22:52
Avatar van Wim Crew algemeen ik zou gewoon een tabel personen en een tabel categoriën maken? Daar evt nog een tabel relatie bij met 2 id's: persoon 1 en persoon 2.
Een koppel kan immers ook uit 2 mannen of 2 vrouwen ontstaan, waardoor je met problemen komt (female_adres en male_adres etc).


Met welk programmaatje heb je dat schema trouwens gemaakt? 
Offline zointer - 21/11/2007 06:14 (laatste wijziging 21/11/2007 09:34)
Avatar van zointer HTML gevorderde
wimmarien schreef:
ik zou gewoon een tabel personen en een tabel categoriën maken? Daar evt nog een tabel relatie bij met 2 id's: persoon 1 en persoon 2.
Een koppel kan immers ook uit 2 mannen of 2 vrouwen ontstaan, waardoor je met problemen komt (female_adres en male_adres etc).

Nee koppel kan hier niet uit mm of vv bestaan deze zullen altijd uit mv bestaan, het is dan ook voor een totaal ander doelgroep dan men denkt 
Maar dat kan je steeds aangeven in een kolom geslacht.
En of het nu female_adres en male_adres etc noemt speelt eigenlijk geen rol je kan het ook adres1 en adres2 benoemen, het is maar om een duidelijk onderscheid te hebben .
btw: bij mm/vv is er ook een mannelijke en vrouwelijke status 
wimmarien schreef:
Met welk programmaatje heb je dat schema trouwens gemaakt? 

Die vraag had ik verwacht 
is een leuk en gratis programma waar je Mindmapping kan mee maken, het programmake heet freemind en is gratis te downloaden.
Was eerst begonnen in Excel tot ik er aandacht dat ik da prog had geïnstalleerd voor mijn dochters. 

edit: leuk detail van freemind, je kan het ook meenemen op een usb stick.
En kan die schema's exporteren naar xhtml,html, png, jepg, klikbare xhtml, svg......
JRE(Java Runtime Environment) is wel nodig.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s