login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kan niet meer inloggen op mysqladmin

Offline Mellie - 18/10/2007 19:25 (laatste wijziging 18/10/2007 19:46)
Avatar van MellieNieuw lid Een vriend van mij heeft een eigen server draaien (vanaf een pc) heeft altijd perfect gewerkt, nu is onlangs zijn ip adres gewijzigd, en ligt mysql plat, nu heeft hij mij alle toegang gegeven om het te onderzoeken, maar ik kan de mysql beheer niet meer benaderen, de login gegevens werken niet meer, ik krijg de melding username/pasword niet correct.
terwijl de bestanden zelf niet gewijzigd zijn, de nieuwe link naar ip zijn wel gelegd

wel lijkt de index.php file vanuit het adminpannel beschadigt te zijn, opent niet meer.

Heeft iemand een idee hoe ik de mysql alsnog kan benaderen of de bestanden op de server kan aanpassen om hem weer aan de praat te krijgen?? help  

of is er iig een mogelijkheid om de queries uit de database te krijgen of de gegevens van het phpBB2 forum te redden wat op deze server draaide?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kickasgamer - 18/10/2007 20:25 (laatste wijziging 18/10/2007 20:27)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ik weet het niet als het werkt maar is er geen standaard mysql account

zoiets als

EDIT: na wat gegoogled te hebben kom ik bij dit uit:

username: root
password: (niks)


Offline Mellie - 19/10/2007 10:16
Avatar van Mellie Nieuw lid Helaas geen succes, wel bedankt voor je hulp!!
Offline TotempaaltJ - 19/10/2007 11:04
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Hmmm... Ik denk niet dat dit te redden valt; Het wachtwoord is (per ongeluk) gewijzigd, denk ik, en misschien de gebruikersnaam ook.

Ik weet niet waar hij het wachtwoord opslaat, maar als het in een bestand is, moet je de bestanden gaan doorspitten! 
Offline kickasgamer - 19/10/2007 19:29
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde dit heb ik ook nog ergens gevonden

Citaat:
open config.inc.php met kladblok (of iets vergelijkbaars) en zoek naar $cfg['PmaAbsoluteUri']. Je moet de waarde nu veranderen naar de map van phpmyadmin. Bij mij is hij ingesteld op:

$cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'http://80.61.55.253/phpmyadmin/';

je kunt ook localhost doen als je hem veiliger wilt maken, want als je het doet zoals ik gedaan heb (met mn ip), is het voor iedereen mogelijk om in te loggen.

Over dat root zonder wachtwoord kan ik je het volgende vertellen: Om mysql te bewerken moet je inloggen. je kunt meerdere accounts maken, zodat anderen er ook in kunnen komen. Hierbij kun je ook instellen in welke databases ze mogen komen en welke rechten ze allemaal mogen hebben. Standaard is het:

username: root
password:

Ik kan je dus aanraden om een nieuw account te maken (ga naar de database "mysql>users" en alle andere te verwijderen. Hierbij moet je wel oppassen dat je ook de config.inc.php weer aanpast, want daarin staan de logingegevens van de database nog op "root". Dit kun je als volgt aanpassen:

$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'gebruikersnaam';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'paswoord';

cookie: dit is de methode van inloggen. er wordt nadat je ingelogd hebt een cookie opgeslagen.

gebruikersnaam: die staat nu op root, maar moet je aanpassen naar de nieuwe

paswoord: die is leeg, maar moet je aanpassen naar het nieuwe paswoord.
Offline Ibrahim - 19/10/2007 19:47
Avatar van Ibrahim PHP expert er moet altijd een root account zijn, voor de server beheerder 
wat je ook kunt doen (maak altijd eerst een backup) is het volgende (wel doen als laatste hulpmiddel):

1. Installeer een webserver op je eigen pc (WAMP5 is een goeie)

2. Ga naar de webserver van je vriend en zoek naar de map mysql/data

3. Kopiër deze map naar je eigen webserver/mysql/data map op je eigen pc

4. Maak in je phpmyadmin een backup van de data, zodat je de queries hebt (create table enz.)

5. Zeg tegen je vriend dat ie mysql opnieuw installeert

6. Draai de queries die je in stap 4 hebt gekregen

7. Onthoud voortaan je inlog gegevens
Offline kickasgamer - 20/10/2007 09:43
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde jep zo kan je het ook doen ja, maar ik vind het nog altijd vreemd dat je phpmyadmin geen standaard root account heeft
Offline Ibrahim - 20/10/2007 18:54
Avatar van Ibrahim PHP expert
kickasgamer schreef:
jep zo kan je het ook doen ja, maar ik vind het nog altijd vreemd dat je phpmyadmin geen standaard root account heeft


mijne heeft er ook geen hoor 
Offline kickasgamer - 20/10/2007 19:02
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde het is niet veilig als je zo'n account laat zoals hij in het begin wordt ge zet, want meestal zijn dat deze gegevens

username: root
password: admin

en ja dat weten toch veel mensen dus ist wel slim om die account weg te doen of het wachtwoord te veranderen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s