login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Update db, on dropdown select

Offline flyingdragon - 11/10/2007 08:03
Avatar van flyingdragonPHP beginner Ik zit een klein beetje vast kwa ideeen ,
Ik heb zo'n 100 items met dropdowns onder elkaar staan (komen allemaal uit een database),
Bijv: Support: [dropdown met (Online/offline/maintenance)]

Het is dus zogoed als gekkenwerk om het met een normaal form te doen, en ik wil het ook niet op een aparte pagina doen ,

Iemand suggesties hoe ik het, direct kan updaten nadat er een wijziging is geselecteerd? bijv van Online, klik naar Offline (dan moet dit geupdated worden in de db).

Het wordt denk ik al snel Ajax, maar heeft iemand suggesties waar te beginnen? eventueele zoektermen voor me grote vriend google 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 11/10/2007 12:31
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Ik snap je probleem niet helemaal.

Je hebt een dropdown box met zo'n 100 items erin en die moet geupdate worden zodra je een ander selecteerd?
Dan kun je met OnChange werken (javascript).

Of heb je 100 dropdown boxen onder elkaar en wil je die tegelijkertijd updaten?
Denk dat je dan het beste met een lijst met checkboxjes kan werken die je vanboven in een keer allemaal kunt selecteren?
En dan vanboven of vanonder een dropdownbox met de dingen waarin je het kunt wijzigen, al de aangevinkte dingen krijgen dan deze status.

Weet niet welke van de 2 situaties je bedoelt, maar hoop dat je het snapt.
Offline flyingdragon - 11/10/2007 18:34
Avatar van flyingdragon PHP beginner Ik heb een stuk of 100 dropdown menu's.(zijn dynamisch)
Welke allemaal dezelfde 3 items bevatten.
Nu wil ik dat dit "onchange" geupdated wordt in de database.

Je laatste oplossing zou eventueel kunnen ,
Maar liever wil ik toch iets met het onchange event, alleen wat moet ik erachter hangen?, mijn ajax skills zijn dusdanig brak 
Offline webrik - 11/10/2007 19:53
Avatar van webrik HTML interesse Of je haalt van te voren alles uit een DB, die je vervolgens in JS zet -> je kan zonder AJAX werken.
Offline TotempaaltJ - 12/10/2007 08:07 (laatste wijziging 12/10/2007 08:08)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Nee, dan haal je het er alleen maar uit, hij wil dat als je een ander veld selecteert, de database word geupdate!

Kan je niet met iets van onchange="getElementById('form').submit;" werken ofsow? Ik weet niet veel van javascript dus het kan fout zijn... 
Offline Ibrahim - 12/10/2007 13:05
Avatar van Ibrahim PHP expert Lees een AJAX tutorial, verdiep je in AJAX, en je komt er wel, dit is basis 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s