login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VIP Query

Offline SomaQan - 02/08/2007 16:23 (laatste wijziging 02/08/2007 16:24)
Avatar van SomaQanPHP beginner Ik heb een VIP systeem op mijn site
nu wil ik dat er elkedag 1 VIP Dag van je account af gaat maar hoe kan ik dat doen want de Niet VIP leden staan ook in de zlefde database hoe kan ik die laat staan want bij hun moet er niks afgaan want anders komen ze in de 0

Iemand een idee ik dat kan doen
PS: sorry voor de bagere uitleg

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 02/08/2007 16:30
Avatar van Ultimatum PHP expert Er moet een manier zijn dat je ze onderscheid van de rest. Dan doe je toch een query waar je alle vips selecteerd en dmv een cron voer je elke dag om de zelfde tijd een bestand uit die een query uitvoert.
Offline SomaQan - 02/08/2007 16:33
Avatar van SomaQan PHP beginner Ja ik van plan het met een cron te doen.
maar ik heb geen idee hoe ik ze kan onder scheiden
Offline mesynthetix - 02/08/2007 16:44
Avatar van mesynthetix Nieuw lid In je tabel een veld ENUM('true', 'false') zetten waarin staat of iemand een vip is of niet?
Offline Pastebin - 02/08/2007 16:49
Avatar van Pastebin Nieuw lid Of je maakt gewoon een veld waarin je het aantal VIP-dagen zet, en je voert iedere dag de query uit:

UPDATE users SET vipDays - 1 WHERE vipDays > 0

De niet-vip-mensen zien dan "Geen vipdagen, klik hier om ze te kopen" ofzo waarschijnlijk, en de wel-vip-mensen zien dan "[SELECT vipDays FROM users WHERE id = (ik)] VIP-dagen resterend.

Feest.
Offline Abbas - 02/08/2007 17:24
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zo gaat het niet, want als je je dan niet aanmeldt blijf je het aantal dagen behouden. Stel ik heb nog 1 VIP-dag maar ik meld me een week niet aan, ben ik na die week nog altijd VIP terwijl dat niet meer zou mogen. Het moet zoizo elke dag gebeuren en dan moet het inderdaad zoals Ultimatum al zei, het kaf van het koren scheiden (of de VIP-leden van de niet-VIP) en een CronJob uitvoeren die dan de dagen aftelt...
Offline SomaQan - 02/08/2007 17:30
Avatar van SomaQan PHP beginner Ik heb nu dit en het werkt perfect

  1. mysql_query("UPDATE gebruiker SET vip = vip - 1 WHERE vip > '0'");
Offline Abbas - 02/08/2007 17:49
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
En hoe ga je dan elke dag die query uitvoeren, elke dag een keer op de pagina komen? Wat als je een dagje niet kan? 
Offline citroen - 02/08/2007 18:09
Avatar van citroen Onbekend daarvoor hebben ze conjobs uitgevonden titjes
Offline SomaQan - 02/08/2007 18:17
Avatar van SomaQan PHP beginner @Titjes, ik gebruik een Cronjob die elkedag de pagina op 23:59 bezoekt  
Offline Pastebin - 02/08/2007 19:25
Avatar van Pastebin Nieuw lid
titjes schreef:
Zo gaat het niet, want als je je dan niet aanmeldt blijf je het aantal dagen behouden. Stel ik heb nog 1 VIP-dag maar ik meld me een week niet aan, ben ik na die week nog altijd VIP terwijl dat niet meer zou mogen. Het moet zoizo elke dag gebeuren en dan moet het inderdaad zoals Ultimatum al zei, het kaf van het koren scheiden (of de VIP-leden van de niet-VIP) en een CronJob uitvoeren die dan de dagen aftelt...


Tiet, blijf van het bier. CRONJOB! 
Offline Abbas - 02/08/2007 21:27
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
@de drie mensen die mij beschuldigen van zat zijn en onwetendheid over de uitvinding die CronJobs heet, heb ik twee dingen te zeggen:

- Het is niet Tiet maar titjes
- LEES MIJN EERSTE REACTIE 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.277s