login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gegevens naar database

Offline vechtertje0 - 17/07/2007 21:38
Avatar van vechtertje0Lid
  1. <form name="register" action="" method="post">
  2. First name: <input type="text" name="firstname" /><br />
  3. Surname: <input type="text" name="mail" /><br />
  4. Accountname: <input type="text" name="accountname" /><br />
  5. E-mail:<input type="text" name="mail" /><br />
  6. Age: <input type="text" name="age" /><br />
  7. Password: <input type="password" name="password" /><br />
  8. Confirm password<input type="password" name="password1" /><br />
  9. <input type="submit" name="register" value="register" /><br />
  10. </form>
  11.  
  12. <?php
  13.  
  14. $db= mysql_connect("localhost", "user", "secret")
  15. or die("Sorry, er kan geen verbinding met de database gemaakt worden,\n, probeer het later
  16. opnieuw" . mysql_error());
  17. mysql_select_db("algemeen", $db);
  18. $query= "INSERT INTO gegevens (accountname, password, first name, surname, age, email)
  19. VALUES ('".$_POST["accountname"]."','".$_POST["password"]."','".$_POST["first name"]."','".$_POST["surname"]."',".$_POST["age"].")";
  20. mysql_query($query) or die (mysql_error());
  21. ?>


Ik dacht dat met deze code de gegevens die je in het formuliertje invult naar de database werden geschreven maar blijkbaar werkt het niet.
Ik krijg als ik de pagina open deze foutmelding: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'name, surname, age, email) VALUES ('','','','','')' at line 1

Weet er iemand wat ik fout doe? 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 17/07/2007 21:55
Avatar van Stijn PHP expert
  1. $query= "INSERT INTO gegevens (accountname, password, first name, surname, age, email)
  2. VALUES ('".$_POST["accountname"]."','".$_POST["password"]."','".$_POST["first name"]."','".$_POST["surname"]."','".$_POST["age"]."')";
En kijk eens of al die waarden wel ingevuld zijn.
Offline vechtertje0 - 17/07/2007 22:02 (laatste wijziging 17/07/2007 22:04)
Avatar van vechtertje0 Lid Jaja, dat is ook wel de bedoeling hoor, en ook regex enzo, maar dit was het begin, je ziet, als zelfs dit al niet werkt...

Wat heb jij trouwens verandert? Volgens mij heb jij alleen bij
$_post["age"] enkele aanhalingstekens bijgevoegd. En volgens het boek "leer jezelf professioneel php" is dat niet nodig bij gehele getallen.
Offline vinTage - 17/07/2007 22:08 (laatste wijziging 17/07/2007 22:11)
Avatar van vinTage Nieuw lid Nu snap ik je status ook 

Hij heeft even snel je code aangepast en gaat echt niet je hele query analiseren/optimaliseren, dat mag je zelf doen ;)


sidenote: door die piskleuren van php highlight vind ik het moeilijker lezen, en ik heb geen zin om mezelf blind te gaan staren op single/double quotes, puntjes en whatsoever, met de "oude" highlight vond ik alles duidelijker dan nu 
Offline vechtertje0 - 18/07/2007 10:49
Avatar van vechtertje0 Lid Maar hij heeft niks verandert, dan kon hij evengoed niks posten he
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s