login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wachtwoord vergeten

Offline gerits - 13/07/2007 19:35
Avatar van geritsLid ik heb een gebruikerssysteem gemaakt, maar als een gebruiker zijn wachtwoord vergeten is dat er een mail wordt verstuurd met zijn wachtwoord erin 
Nu is alleen het probleem dat deze wachtwoorden met md5 in de database staan en ik geen manier vinde/is om die te decoderen...
hoe kan ik het dan doen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 13/07/2007 19:38
Avatar van Koen PHP expert gewoon, je maakt een extra kolom aan in de database, die je newpass noemt.
wanneer een gebruiker zijn wachtwoord opvraagt, genereer je een wachtwoord die je opslaat onder 'md5(newpass)' en dan stuur je een email naar de gebruiker, met een activatie-link, en dat 'newpass' op die activatie pagina, daar verander je dan de kolom wachtwoord naar de kolom newpass.
Offline Scythen - 13/07/2007 19:38
Avatar van Scythen PHP gevorderde Lol, dan maak je toch een nieuwe pass aan voor ze, en stuur je ze die met een mail naar hun email adres toe? Hun oude wachtwoord terughalen kan je op je buik schrijven.
Offline gerits - 13/07/2007 19:41
Avatar van gerits Lid @ scythen, ok, maar als iemand anders dat doet hebben ze in ene keer een nieuw wachtwoord terwijl ze daar misschien niet voor gevraagt hadde 

@sliphead, ik ga het eens probere 
Offline Scythen - 13/07/2007 19:43
Avatar van Scythen PHP gevorderde Ja, dan moeten ze maar zorgvuldiger met hun Email adres omgaan.
Offline gerits - 13/07/2007 19:50
Avatar van gerits Lid dat is geen instelling he, een beetje klantvriendelijker denken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s