login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zoeken in meedere tabellen

Offline X3ore - 09/07/2007 17:58 (laatste wijziging 09/07/2007 17:58)
Avatar van X3oreHTML interesse Ik wil dus een zoekfunctie maken voor m'n forum, maar mijn kennis van mysql is vrij beperkt.

Je kan kiezen of je wil zoeken in alle of bepaalde forumcategoriën.
Maar hij moet zoeken in de de forumreacties en forumtopics en in de rij onderwerp en bericht (in reacties alleen het bericht)

Ik heb dit al maar krijg mysql error

  1. You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'bericht LIKE '%tmft' ORDER BY id' at line 1


  1. <? if(isset($_GET['action']) && $_GET['action'] == "results"){
  2. if(empty($_POST['search_what'])){
  3. ## Fout, geen zoekterm opgegeven
  4. $tpl->newBlock("search_error1")
  5. }
  6. else{
  7. ## Kijken of de oude of posts eerst moeten komen, anders ASC
  8. if(isset($_POST['old_first'])){
  9. $sql_order = "DESC";
  10. }
  11.  
  12. ## Controlleren of hij moet zoeken onder alle categoriën of één bepaalde.
  13. if(isset($_POST['forumsubcat']) && $_POST['forumsubcat'] == "search_fcat_all"){}
  14. else{$sql_subcat = "AND forum = '".$_POST['forumsubcat']."'";}
  15. $s = mysql_query("SELECT * FROM forumonderwerpen WHERE onderwerp,bericht LIKE '%".$_POST['search_what']."' ".$sql_subcat." ORDER BY id ".$sql_order."")or die(mysql_error());
  16.  
  17. ## Toon resultaten
  18. while($r = mysql_fetch_object($s)){
  19. $tpl->newBlock("search_results_loop");
  20. $tpl->assign("title", $r->titel);
  21. }
  22. }
  23. }?>


off: ja engels en nederlands.. ja wouw alles eerst in nl maken maar ga alles aanpassen in het engels. 

Iemand helpen?
Alvast bedankt  

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Elpiedro - 09/07/2007 18:02
Avatar van Elpiedro PHP interesse Do zo WHERE onderwerp LIKE '%.....%' OR bericht LIKE '%..%'
Offline X3ore - 09/07/2007 18:44
Avatar van X3ore HTML interesse Oke bedankt waar ik nu ook nog mee zit is dit:

Als ik iets zoek op een bepaalde categorie geeft hij ook resulaten weer uit andere categoriën, behalve als je zoekt onder een bepaalde categorie dat het laatste id heeft (zover is kan ondervinden..)

Snap niet hoe het komt ik echo hem en laat altijd het juist id zien om in de query te plaatsen 

  1. <?php
  2. if(isset($_POST['forumsubcat']) && $_POST['forumsubcat'] != "search_fcat_all"){
  3. $sql_subcat = " AND forum = '".$_POST['forumsubcat']."'";
  4. }
  5. $s = mysql_query("SELECT * FROM forumtopic_systeem WHERE onderwerp LIKE '%".$_POST['search_what']."%' OR bericht LIKE '%".$_POST['search_what']."%'".$sql_subcat." ORDER BY id ".$sql_order."")or die(mysql_error());
  6. $a = mysql_num_rows($s);
  7. echo $sql_subcat;?>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s