login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

totaal met percentage uitrekenen

Offline Warbringer - 04/06/2007 09:20
Avatar van WarbringerOnbekend Hallo allemaal.
Ik heb een aantal opties die in te vullen zijn.
Bijvoorbeeld:

product 1 - width - height
product 2 - width - height
product 3 - width - height

Ik tel nu de width en height van alles bij elkaar op en hierop wordt een prijs berekend. Bijvoorbeeld €100.

Per product kan je ook een kleur kiezen. RAL9010 is bijvoorbeeld de standaard kleur. Als deze kleur niet geselecteerd is, moet er 5% bij komen op het totaal bedrag. Hoe kan ik dit nu uitrekenen? want hij moet dit PER product bekijken en dan PER product 5% erop doen zeg maar.

mijn code nu is:

http://www.plaatscode.be/5527/

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CHIR - 04/06/2007 10:44
Avatar van CHIR Nieuw lid 5% erbij op, betekend dat je je product dus met 1.05 moet vermenigvuldigen. Ik ben verder geen kenner van php en weet dus ook niet helemaal hoe het scriptwerk ervan in elkaar zit, maar iets in deze trant moet je zoeken:
if(colortextbox="empty") productprice="width*hight*1.05"
bovenstaande klopt natuurlijk voor geen meter, maar daar zullen de php-experts je maar ff bij moeten helpen 
Offline marten - 04/06/2007 10:49
Avatar van marten Beheerder Je maakt een variabele aan. Vervolgens doe je de verschillende checks. Deze variabele vul je steeds met het aantal procent. Zelf moet je denken wat je precies wilt berekenen. If else structuren uitvoeren en vervolgens het totaalbedrag * $variabele doen.

Hierbij dien je op te merken dat bedrag * 1.05 5% extra is en bedrag * 0.95 is 5% korting zoals CHIR al zegt.
Offline Warbringer - 04/06/2007 11:08 (laatste wijziging 04/06/2007 16:55)
Avatar van Warbringer Onbekend oke ik snap hem hartstikken bedankt 
zal even proberen als het lukt post ik het en sluit ik deze post 
thnx nogmaals!

oke heb nu dit en dit werkt MAAR als er meedere dingen geen standaard kleur zijn rekent hij het uit als één keer + 0,5% en niet per ding 0,5% extra... hoe kan ik dit oplossen? mijn code:

http://www.plaatscode.be/5529/

Heb nu 2x IF erin staan, ik check dus de eerste 2 producten nu even als test, maar als ik ze bijde op niet standaard kleur zet moet hij 2x 5% erbij rekenen maar doet er maar 1x 5% bij 

Nooit mee gewerkt, kan het oko niet maar 'for each' is dat een oplossing?

iemand? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s