login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Statistieken query

Offline Blue - 29/05/2007 20:15
Avatar van BlueNieuw lid Ik heb n site (nouwja die ben ik aan het maken ) en nu wil ik statistieken toevoegen.

Nu is het zo dat bij elke visitor (ip) een aparte row in een tabel krijgt en deze bij elk bezoek aangepast word.

Maar omdat dit niet echt veel informatie levert, wil ik voor elke visit (elke keer dat een pagina geopend word OF elke sessie) een row aanmaken.

Mijn vraag is nu, neemt dat niet teveel geheugen, en 'opzoektijd' in beslag naarmate het aantal bezoekers toeneemd. Is het dan verstandig om dit zo te doen, en zo ja, welke mogelijkheid is dan het beste? En wat is ongeveer de maximale lengte van een tabel?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mebus - 29/05/2007 20:20 (laatste wijziging 29/05/2007 20:29)
Avatar van mebus Nieuw lid
  1. CREATE TABLE log (
  2. uid int unsigned,
  3. code varchar(40),
  4. ip int unsigned,
  5. plaats varchar(150) not null,
  6. hits int unsigned not null default '1',
  7. wanneer datetime not null default '0000-00-00 00:00:00'
  8. );


Ik heb nu deze tabel op mijn website... En zouw opzich hetzelfde kunnen als op deze website bij statistieken

website: http://84.105.39.21/

De querys heb ik nog niet allemaal goed maar dat doe ik morgen wel... Ik heb het ook zo dat als ik eerst een gast ben en dan inlog hij gewoon de zelfde record blijft gebruiken en de hits niet gereset worden... Maar dit is ook nog niet volmaakt... Stel je maar eens voor als er 2 mensen zijn op mijn website met hetzelfde ip... Dan gaan ze gebruik maken van de zelfde record ( niet meer wanneer 1 van de 2/3/4 enz is ingelogt )... Maar daar verzin dan ook nog wel iets op ofzo...

En met een andere query die automatisch gaat draaien dan zorg ik ervoor dat alle unieke bezoekers en het totaal aantal hits weer in een andere tabel word opgeslaan doormiddels van een event ( denk ik) Maar dit moet ik nog allemaal uitwerken...
Offline Blue - 29/05/2007 20:48
Avatar van Blue Nieuw lid Idd, er zijn 2 gebruikers met t zelfde ip (ik en mn broertje) die van de site gebruik maken. Dit is een van de redenen dat ik het wilde veranderen. Ook zou ik info willen over de bezoektijden. Met het huidige systeem is dit niet mogelijk.

Wel zou hiervoor een tweede tabel gebruikt kunne worden (zoals mebus stelde) die de tijden opslaat. Maar ik weet niet precies of dat nu wel zo handig is...
Offline mebus - 30/05/2007 09:56 (laatste wijziging 30/05/2007 10:02)
Avatar van mebus Nieuw lid met tweede tabel bedoel ik een tabel waarin staat hoeveel unieke bezoekers er vandaag waren en hoeveel pagina hits totaal van al die bezoekers...

dat sla ik dan zo op: CREATE TABLE stats (
unieke_bezoekers int unsigned not null,
totaal_hits int unsigned not null,
datum date
);

Zoiets...

Maar ik denk dan ook dat ik nog met cookies of extra sessies ga werken voor de gasten dan.

De logs van de dag daarvoor kan ik dan gewoon verwijderen en 365 records met elk 2 int waardes en 1 date waarde neemt niet zo veel geheugen in beslag...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s