login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

probleem uploaden (Opgelost)

Offline eques - 10/04/2007 15:16 (laatste wijziging 10/04/2007 15:57)
Avatar van equesNieuw lid goed ik probeer een (simpel) uploadscriptje te maken. het uploaden opzich ging wel maar het eruit halen niet. daarom wil ik nu de naam van het bestand dat ik upload zelf bepalen. Momenteel heb ik dit :
  1. if($_FILES['afbeelding']['size'] > 0)
  2. {
  3.  
  4. move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'], './afbeeldingen/nieuws/nieuws_'.$id. $_FILES['afbeelding']['name']);
  5. }

ik wil dat hij nu de bestandsnaam opslaat als
nieuw_66.jpg (bijvoorbeeld het getal is afhankelijk van het nieuwsbericht dat ik post).

maar momenteel doet ie dit:
nieuws_74borat01b.jpg

zoals je ziet houdt hij zijn eigen naam ook nog, lijkt stomme vraag maar dat ding achter mijn ID deleten hielp niet bepaald 

iemand dat me kan helpen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mesynthetix - 10/04/2007 15:27 (laatste wijziging 10/04/2007 15:31)
Avatar van mesynthetix Nieuw lid Je moet de extensie selecteren. Dat doe je zo:

  1. <?php
  2. $matches = array();
  3. preg_match('#\.([a-zA-Z]{2,4})#iD', $_FILES['afbeelding']['name'], $matches);
  4.  
  5. // $matches[1] bevat nu de extensie van de afbeelding.
  6.  
  7. // je doet nu dit:
  8. move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'], './afbeeldingen/nieuws/nieuws_' . $id . '.' . $matches[1]);


Owwja, op deze manier is het erg makkelijk om php code op je site te plaatsen. Ik zou dus een kwaadaardig php bestand kunnen uploaden, die je index.php etc. verwijderd en er een andere pagina voor in de plaats zet (met spam of iets dergelijks).

en gebruik alsjeblieft:
  1. [code]
- tags[/code]
Offline eques - 10/04/2007 20:55
Avatar van eques Nieuw lid bedankt het werkt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s