login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Goed forum.

Offline Nanon - 22/03/2007 23:46
Avatar van NanonPHP interesse Beste Sitemasters,

Ik ben momenteel een 'plan van aanpak' te schrijven voor een forum. Aan een forum kunnen veel dingen gebouwd worden, je kan add-ons downloaden en installeren in je huidige forum. Nu wil ik een forum ontwerpen, normaal PHP, dus geen template aanpassen e.d.

Nu wil ik mijn forum zo uitgebreid mogelijk maken, dus wat zouden jullie nu willen zien op jouw ideaale forum? Brainstorm en brand los, alles is welkomen.

Ik zal regelmatig terug komen kijken welke goede ideeen er zijn losgekomen.

Alvast bedankt,

Stefan van Roon

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SilVeX - 22/03/2007 23:52
Avatar van SilVeX HTML beginner het forum in divjes maken en dan zorgen dat je een aantal dingen aan de opmaak kan veranderen:

background color
border color
tekst kleur

En dan eerst wel die divjes opdelen in catagoriën. Zodat iedereen het forum naar eigen smaak kan maken.
Offline Nanon - 23/03/2007 00:23
Avatar van Nanon PHP interesse Een soort van style-editor. Een leuk idee, daar ga ik zeker wat mee doen!
Offline Pieter - 23/03/2007 14:48 (laatste wijziging 23/03/2007 14:48)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Xhtml strict maken.^^
Offline Thomas - 23/03/2007 15:51
Avatar van Thomas Moderator Rechtengebaseerd maken, zodat beheerders het kunnen onderhouden.
Frontend voor gebruikers, backend voor admins.
Maak berichten en reacties FULLTEXT, zodat je hier met FULLTEXT-searches in kunt zoeken.
Geef gebruikers instelbare opties zoals: # reacties per pagina, default naar eerste / laatste pagina van een topic gaan etc.

Ergo: gebruik de goede ideeën van dit forum en/of andere fora.
Offline urqbz - 23/03/2007 16:26 (laatste wijziging 24/03/2007 10:31)
Avatar van urqbz PHP interesse Als ie without mysql wordvind ik em zeker intresant!

Citaat:
Siliecom14's edit:
Hij vraagt of je ideeën hebt voor zijn forum, niet of je het interessant vind 


ik gaf toch een idee!
-without mysql
-moderator mogelijkheden
-etc
Offline djmatti - 23/03/2007 19:43
Avatar van djmatti HTML interesse mods aanstellen is ideaal.
alles editen uiteraard...
profiel user....pm misschien
Offline Gerard - 23/03/2007 20:13
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Als ie without mysql wordvind ik em zeker intresant!
Als hij goed OOP wordt gemaakt dan zou hij best met beiden kunnen werken.
Offline mesynthetix - 23/03/2007 20:20 (laatste wijziging 23/03/2007 20:20)
Avatar van mesynthetix Nieuw lid
Citaat:
Als hij goed OOP wordt gemaakt dan zou hij best met beiden kunnen werken.

Hoeft niet perse OOP hoor, zou ook best zonder kunnen ;).
Offline Gerard - 23/03/2007 20:25
Avatar van Gerard Ouwe rakker Met OOP is het een stuk makkelijker om te schakelen tussen de verschillende opslagmethoden. (DAL)
Offline mesynthetix - 23/03/2007 20:36 (laatste wijziging 23/03/2007 20:37)
Avatar van mesynthetix Nieuw lid Niet echt, als je gewoon een paar standaard functies maakt die je voor dataopslag gebruikt, is het ook niet moeilijk. Maar met objecten zou zoiets wel iets makkelijker kunnen zijn (zit je niet de hele tijd met variabelen die je met global moet aanroepen).
Offline nemesiskoen - 23/03/2007 23:49
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Met een databasefactory is het één regeltje aanpassen. Met een functie schrijven is het oftewel een hoop functies in verschillende bestanden (wat dus een verzameling van functies in 1 bestand inhoudt die bij elkaar horen, kan je al net zo goed een klasse schrijven) oftewel zit je met dikke rommel IN je functies te prullen. DAL for the win:-)

Zoiets zoals je bij je google startpage hebt, en ook bij vele andere sites, dat je de layout (via zo'n javascript-grafisch gevalletje gebruikmakend van ajax) kan verslepen hoe je hem wil.
Offline WimJ - 24/03/2007 09:44
Avatar van WimJ Grafische gevorderde mogelijkheid van code tags met daarin highlighting van php etc..
Offline mesynthetix - 24/03/2007 11:24
Avatar van mesynthetix Nieuw lid
Citaat:
mogelijkheid van code tags met daarin highlighting van php etc.

Oftewel, gebruik PHP.net: highlight_string, of gebruik de php functie PHP.net: token_get_all (hiermee is het makkelijk mogelijk om ook links naar php functies te plaatsen). Bouw dan ook nog maar eens een html tokenizer, waardoor html ook nog eens te highlighten valt ;).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s