login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Niet ingelogd? = geen download! (Opgelost)

Offline Oeste - 21/03/2007 18:53
Avatar van OesteHTML interesse Geachte iedereen...

Ik ben bezig aan een site waar het mogelijk is om bestanden te downloaden. Om te verkomen dat mijn gebruikers alleen maar kunnen downloaden werk ik met credits. Indien je een bestand upload ontvang je dus enkele credits.

Als je als gebruiker genoeg credits hebt, kan je een bestand downloaden.

Goed, nu mijn vraag...

Is het mogelijk om de link achter de bestanden niet vrij te geven. Anders zouden de gebruikers gewoon via een ontvangen link van een vriend ofso dit bestand kunnen downloaden zonder één van zijn kredits te gebruiken of zélfs zonder ingelogd te zijn.

Concreet: Is het mogelijk het download van bestanden te beveiligen? Enkel ingelogde users mogen een bestand kunnen downloaden?
Wanneer hij ingelogd is, zou het aantal credits dus ook moeten dalen.

Ik heb nog niet echt een idee ofzo van hoe ik dit moet aanpakken, een tabel heb ik dus ook nog niet opgesteld.

Wie kan helpen? Wie weet er een gelijkaardig script zijn?

Gegroet!

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 21/03/2007 20:06
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Ja, dit is zeker mogelijk. Je moet (zoals ik in het script dat ik zo zal laten zien ook al aangeef) wel eventjes wat informatie verzamelen over je bestand bij het uploaden, maar dan is het mogelijk om met een php bestand een ander bestand op de server door te sturen.

In dat PHP bestand kun je dan voor je het bestand verstuurd enkele checks uitvoeren om te voorkomen dat mensen die geen credits hebben, of niet zijn ingelogd, een bestand kunnen downloaden (heb ik ook al een voorbeeld van in het script gedaan).

De code:
http://www.plaatscode.be/4710/

Leef je uit, en veel succes.
Offline Oeste - 21/03/2007 22:21 (laatste wijziging 21/03/2007 23:20)
Avatar van Oeste HTML interesse IK HEB HET ONDERTUSSEN AL KUNNEN OPLOSSEN! BEDANKT VOOR HET HELE LEUKE SCRIPT!


Wow, al hartstikke bedankt!
Je hebt me al heeeeeeeeeeeel wat verder geholpen.
Ik krijg wel nog een hele resem fouten:
http://www.plaatscode.be/4716/

Dit komt wrslk omdat ik dit bestand include in mijn index, maar ik weet nooit exact hoe ik deze fout moet oplossen.

MVG en alvast bedankt voor de hulp!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s