login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Record aanpassen (Opgelost) | Pagina 2

39 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jvuz - 26/03/2007 19:15
Avatar van jvuz Nieuw lid Er staat wel degelijk een getal in. Zonder getal, zou er ook geen data uit de db gehaald kunnen worden.
Offline Milannetjuhh - 26/03/2007 19:26 (laatste wijziging 26/03/2007 19:27)
Avatar van Milannetjuhh Nieuw lid misschien.
  1. <?php
  2. mysql_query("SELECT id, title, article, category, author FROM articles WHERE id=".$_GET['id'].") or die("".mysql_error()."");
  3. ?>


en als id, title, article, category, author alle kolommen zijn uit je database kan je het oook vervangen door *.

En je gebruikt bij de update $id, moet dat niet $_GET["id"]??
Offline jvuz - 26/03/2007 19:27
Avatar van jvuz Nieuw lid Dit zijn niet alle velden, er zijn ook nog de velden score, counting en views.
Offline Gerard - 26/03/2007 19:49
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Dit zijn niet alle velden, er zijn ook nog de velden score, counting en views.
Dus? Dan voeg je die gewoon toe... of moet men dat ook voorkauwen? 
Offline jvuz - 26/03/2007 19:56
Avatar van jvuz Nieuw lid Ja, maar die heb ik toch niet nodig. Of wel? Milannetjuhh vroeg of dit alle velden in de tabel waren. Indien dit zo was, dan kon ik select * gebruiken. Vermits dat dit NIET het geval is, heb ik dat ook geantwoord. Ik kan ze best wel toevoegen hoor, zo lomp ben ik nu ook weer niet! Ik kan ze gerust toevoegen, maar ik weet niet of dit nodig is in dit geval.
Offline Gerard - 26/03/2007 20:01
Avatar van Gerard Ouwe rakker Het is nooit aangeraden om SELECT * te gebruiken. Als je dan namelijk alleen naar de code kijkt heb je nog geen idee welke data je nu eigenlijk tot je beschikking hebt.
Offline jvuz - 26/03/2007 20:04
Avatar van jvuz Nieuw lid En omdat in dit geval de drie andere velden niet van belang zijn in dit script, denk ik niet dat het nodig is om die ook op te roepen.
Offline Gerard - 26/03/2007 20:09
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dan doe je dat dus niet, maar jij gaf aan:
Citaat:
Dit zijn niet alle velden, er zijn ook nog de velden score, counting en views.
Waarin je naar mijn gevoel indirect impliceert dat de eerste poster deze vergeten was terwijl deze er wel bij zouden horen.
Offline jvuz - 26/03/2007 20:17 (laatste wijziging 29/03/2007 12:24)
Avatar van jvuz Nieuw lid Dat was dus een misverstand. Van beide zijden. Mijn excuses als ik misschien een beetje te uit de hoek kwam. Het rare van de zaak is dat de url kn de zin van www.site.com/pagina.php?id=1 is, dus met de id in de link, dus zou het met de GET toch moeten gaan. 

Edit: Mijn probleem is opgelost.

Dit is mijn code: http://www.plaatscode.be/4808/

Bedankt allemaal voor de hulp.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s