login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

database op een andere site

Offline mens - 14/03/2007 18:57 (laatste wijziging 14/03/2007 18:59)
Avatar van mensOnbekend Ik heb op mijn site geen database, maar ik wil dat liever wel. Kan ik dus op een andere site (en welke site dan) een database aanmaken en mijn site instellen dat hij kijkt naar de database op de andere site?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 14/03/2007 19:05
Avatar van Gerard Ouwe rakker Vaak is het mogelijk om een database open te gooien voor meerdere hosts. Soms kan je dat zelf instellen via een control panel (plesk, cpanel) maar soms heeft het bedrijf ook een policy om automatisch externe verbindingen toe te laten voor elke MySQL user.

Maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat verbindingen vanaf buitenaf niet toegestaan worden, dan is het dus niet mogelijk.

Houdt er trouwens wel rekening mee dat al die data dus over de internet verbinding getrokken moet worden (tussen die 2 servers) en dit soms een hevige impact kan hebben op de performance van je website.
Offline Dark_Paul - 14/03/2007 22:20
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Er worden op internet zelfs gratis databases aangeboden. Google maar eens op 'free mysql database' of iets in die richting.
Offline CounterForce - 15/03/2007 13:05 (laatste wijziging 15/03/2007 13:05)
Avatar van CounterForce Onbekend Je moet eens gaan kijken bij http://www.100webspace.com/

Registreer je GRATIS accountje.

Daar mag je 5 gratis databases maken en deze werken met een externe databasehost. dus je kan ze ook gebruiken voor andere site's.
Mss wel iets voor jou :-)
Offline Stefan14 - 15/03/2007 14:29
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @Counterforce: je mag maar 1 database aanmaken, en 5 mb is de limiet. Totaal waardeloos dus.

Daarnaast zitten ze ook nog eens in de VS, en dus wordt je site zo traag als een slak. Is geen optie naar mijn mening.
Offline CounterForce - 15/03/2007 14:33
Avatar van CounterForce Onbekend Stefan ,

Dan heb ik dat verkeerd gelezen op die site.
Sorry daarvoor 
Offline phpfreak - 15/03/2007 20:06 (laatste wijziging 15/03/2007 20:07)
Avatar van phpfreak PHP beginner Het beste is naar mijn mening toch webruimte kopen, kost bijna niets voor een heel jaar, en die gratis webruimtes zijn veel offline of databases offline ofzo, heb er ook lang mee gesukkeld, nu heb ik 750mb + 25gb bandwidth + gratis domeinnaam voor 18€ voor een jaar, pakke sneller dan die gratis host en hoge uptime
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s