login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afbeeldingen in database?

Offline Flex1986 - 19/02/2007 13:14
Avatar van Flex1986Gouden medaille

Senior Member
Ik ben voor mijn werkgever een webbased kassa programma aan het schrijven. Nu wil ik graag even jullie advies.

We willen bij elk product een afbeelding plaatsen. Nu heb ik 2 methodes bedacht/gemaakt.

1. De afbeelding wordt in de database gegooid
2. De afbeelding wordt als jpeg opgeslagen met als bestandsnaam de barcode. (welke uniek is)

We willen eventueel later alle gegevens exporteren naar een web winkel. Het gaat hier op het moment over een bestand van 13000 artikelen.

Nu mijn vraag:

Als ik 13000 afbeeldingen opsla in de database wordt me database dan niet veels te groot/traag?

Persoonlijk zet ik ze het liefst in een database. Want de web winkel komt op een aparte server. Zodat het kassa programma intern blijft.

Bvd voor de adviezen.

Mvg
Flex1986

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline murt - 19/02/2007 13:25
Avatar van murt HTML interesse je kan de image opslaan in een map en dan de imagenaam in de database zetten
Offline slabbetje - 19/02/2007 14:30
Avatar van slabbetje Nieuw lid idd, let dan wel op dat je geen upload systeem maakt die niet beveiligt
is je moet m dan wel laten checken of t eindigt op .jpg ofzo

anders is je hele site binne de kortste keren van iemand anders 
Offline Thomas - 19/02/2007 14:36
Avatar van Thomas Moderator Niet in database zetten.

In de database kun je een verwijzing maken naar het plaatje (bijvoorbeeld product-id = naam van het plaatje). Dat is het makkelijkst / snelst.
Offline Flex1986 - 19/02/2007 15:24
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Bedankt voor jullie advies. Ik ga dus maar bestandsnaam in database zetten. En de afbeeldingen ergens anders.

Mvg
Flex1986
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s