login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pad naar connect.inc

Offline maestro - 20/11/2004 21:06
Avatar van maestroHTML gevorderde Om de connect naar mijn database te maken, heb ik een connect.php file. Het lijkt mij niet verstandig om die in het bezoekbare gedeelte van mijn webruimte te zetten om het paswoord van mijn database niet vrij te geven. Nu zit er op de server een map "_private" in de /var/www/html map. Ik heb connect.inc daarin gestopt omdat die map niet kan bekeken worden via een webbrowser.
Mijn vraag nu: hoe maak ik de link naar mijn connect.inc bestand? Ik heb al vanalles geprobeerd. Met
  1. require("../_private/connect.inc");

wordt het juiste bestand wel gevonden, maar hij geeft volgende foutmeldingen:
Warning: main(): Unable to access ../_private/connect.inc in /home/virtual/site912/fst/var/www/html/cooreman/index.php on line 3

Warning: main(../_private/connect.inc): failed to open stream: Permission denied in /home/virtual/site912/fst/var/www/html/cooreman/index.php on line 3

Fatal error: main(): Failed opening required '../_private/connect.inc' (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/virtual/site912/fst/var/www/html/cooreman/index.php on line 3
Hieruit begrijp ik dat ik ook geen toegang heb tot deze map. Nochtans kan ik er wel mijn bestand in uploaden.

Hoe kan ik mijn probleem oplossen? Waar kan ik mijn connect.php veilig opslaan en hoe krijg ik toegang tot dat bestand?

Alvast bedankt.

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s