login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

voorbije datum uit db halen

Offline benne_ss - 29/01/2007 23:53
Avatar van benne_ssNieuw lid ik zoek een scriptje waarbij datums die voorbij zijn uit de database worden verwijderd, ik ben nog een leek en weet niet hoe ik hier moet aan beginnen  

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Chupskie - 30/01/2007 00:08
Avatar van Chupskie MySQL beginner Hoe heb je de datums opgeslagen in je database?
Als datetime, date, varchar, timestamp, text, enz..?

-Chupskie
Offline benne_ss - 30/01/2007 00:10
Avatar van benne_ss Nieuw lid ik ben nog aan het scrip bezig maar het zal opgeslagen worden als date: dd/mm/jj

grtzz
Offline Chupskie - 30/01/2007 00:20 (laatste wijziging 30/01/2007 00:22)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Ten eerste, als je nu nog je database aan het opzetten bent, dan raad ik je ten strengste aan, om datum in te stellen als datetime.
Dit biedt strax uiteindelijk vele voordelen met zich mee. Zo kun je makkelijker tussen datums berekenen, en simpel sorteren op de juiste manier.

Verder kun je eens de volgende tutorials gaan doorlezen/bekijken, voor wat basis kennis over het werken met datums in mysql:
http://www.site...SQL_deel_1
http://www.site...:_Functies

Succes
-Chupskie
Offline benne_ss - 30/01/2007 00:31
Avatar van benne_ss Nieuw lid de datums moeten worden ingegeven door een admin op deze manier: dd/mm/jj
die datums worden dan weergegeven op de index pagina, datums die voorbij zijn moeten weg uit de db

het is voor en online tapperslijst
Offline Chupskie - 30/01/2007 00:35
Avatar van Chupskie MySQL beginner
Citaat:
Formaat van je datum en tijd
Wanneer je het datetime veld gebruikt zal deze altijd opgeslagen worden in de vorm YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Hoe kan je deze waarden nou makkelijk omrekenen? Simpel zeg je. Gebruik de date functie van PHP. Dit is niet nodig.