Op het moment ben ik bezig met het maken van een register-formulier. Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen?
De gebruiker moet zich registreren en vervolgens kunnen inloggen.
Your welcome maar ik zal hem even aanpassen want in de met het selecteren van de database beheerder zit een foutje sorry alsnog
want root staat als eerste maar localhost moet als eerste en daarna root en dan pass hahaha.
Maar wacht even, hij is bezig met een register formulier.
Hij vraagt hoe hij dat het beste kan doen, dan krijgt hij een code met simpel weg een INSERT query, en daar is hij blij mee.
Zijn wij ervoor bedoelt om vragen te beantwoorden omdat hij/zij er niet uit komt, of zijn wij er om gewoon totale coding te geven omdat hij/zij geen bal snapt van PHP?
En als je het dan voorkauwt is het wel handig dat hij de meest handige en functionele coding krijgt.
Ja sorry hoor Kr4nkzin dit was alleen om te laten zien hoe ik het zou aan pakken sorry dat ik niet zo goed ben als jij! en aan JVriet je hebt inderdaad wel gelijk ja ik pas het wel even aan:)
@Kr4nKz1n
Ik heb wel degelijk verstand van php &mysql.
Daarnaast vraag ik op een vriendelijke manier ofdat iemand mij de meest gebruikelijke manier kan inspreken.
Dan krijg ik van D_O netjes een script ook al had ik daar niet om gevraagd.
Het is alleen maar aardig, wat ik ik erg waardeer.
Vervolgens krijg ik zo een rare reactie van jou,
terwijl ik een vraag stel, omdat ik er niet helemaal uit kom.
Dit is mijn eerste register-formulier,
dus vraag ik enige hulp.
Ja ok maar ik zit ook nog maar in mijn begin fase en door fouten leer je toch?
En ik probeerde RvB zo goed mogelijk te helpen met zijn probleem ik wist niet hoe ik het had kunnen uitleggen dus ik stuurde gewoon een klein voorbeeldje.
En over fouten gesproken
Citaat:
En maak geen onnodige variabelen.
Zo krijgen we nog meer mensen die "lelijk" programmeren.
<?php
mysql_query ("INSERT INTO tabel (naam, email) VALUES ('".addslashes($_POST['naam'])."', '".addslashes($_POST['email'])."')") or die (mysql_error());
?>
Uhmz dat meen je niet?
Dacht je echt dat dat niet kon?
Maar RvB s6 ermee dan en ik hoor het vanavond wel.
Maar de volgende keer zou ik (en vele andere programmeurs) het wel op prijs stellen dat je eerst zelf even zoekt.
2/ beveiliging is deze dagen niet meer uit te sluiten , de dag dat je nog zoiets maakt is al lang voorbij ik raad aan om PHP.net: mysql_escape_string te gebruiken om de input te beveiligen!
voor de rest misschien controleren of bepaalde velden die ingevuld moeten zijn ingevuld zijn , zo voorkom je lege records.
een refresh blocker is handig , want zo kan ik 10.000 records maken manueel maar ook met een bot.
dat zijn mijn opmerkingen erover , de oplossingen vind je via google.com of php.net