login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Problemen met formulier icm sql (Opgelost)

Offline dreamworld - 16/12/2006 13:33 (laatste wijziging 16/12/2006 13:33)
Avatar van dreamworldHTML beginner Ik zit weer eens met een probleem. Ik ben bezig met een scriptje wat dingen uit en aan kan zetten. 

Dit alles stop ik via een formulier in een database maar nu m`n problemen.
Ik heb per onderdeel 2 radiobuttons waarmee je dat onderdeel aan of uit kan zetten. En alle info staat in een database.
Nu is het mijn bedoeling dat het script gaat kijken of het desbetreffende onderdeel aan of uit staat en het de desbetreffende radiobutton "aanvinkt" Maar hoe doe ik dat? 

En mijn volgende probleem:
Ik heb verschillende onderdelen maar alle radiobuttons hebben dezelfde naam (name="status") dus als ik 1 onderdeel update/verander veranderd ie ze allemaal, das dus nie de bedoeling. Nu dacht ik alle radiobuttons een id mee te geven maar dit werkt blijkbaar nie. 

Iemand die me uit de brand kan helpen? 

Hier het script waar het om draait:

http://www.plaatscode.be/3474/

(PS: Let even niet op de rommel, en ik weet dat html buiten PHP moet, maar dit komt later allemaal wel als alles werkt zoals ik wil..)

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yannick - 16/12/2006 15:45
Avatar van yannick PHP interesse Voor je eerste probleem:

Je kijkt in je db of het 1 of 0 is, En met ifje checked of niet checked!

Zo wordt het voor gechecked:
<input type="radio" name="status" value="uit" class="radiobutton" checked/>

Voor je 2de prob.: Misschien een hiddenField meevoegen: Met als value onderdeel1,2,3 ofzo? 
Offline marten - 16/12/2006 15:46 (laatste wijziging 16/12/2006 15:47)
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
<input type="radio" name="status" value="uit" class="radiobutton" checked/>


vergeet de spatie niet achter checked anders gaat het fout
Offline dreamworld - 17/12/2006 22:39 (laatste wijziging 17/12/2006 22:39)
Avatar van dreamworld HTML beginner Ik heb inmiddels weer een aantal dingen geprobeerd, maar het werkt nog niet helemaal zoals het zou moeten.

Hier de bewerkte code:

http://www.plaatscode.be/3490/

Ik snap er geen hout meer van, want hij "vinkt" nu maar 1 radiobutton aan. Terwijl hij er 3 zou moeten "aanvinken" (ik heb tenslotte 3 onderdelen..)

Het gaat er nu even om dat ie de juiste radiobutton aanvinkt, de rest komt later..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s