login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cronjobs.

Offline Micron - 25/11/2006 16:52
Avatar van MicronHTML beginner Hoi,

Ik heb al aardig wat zitten snuffelen in een aantal topics, wat gegoogle-ed maar ik kom maar niet verder hoe cronjobs nu precies werken.
Zelf wil ik namelijk wat cronjobs laten draaien (statistieken, automatisch topics verwijderen na aantal dagen etc.) maar ik word er niet veel wijzer van.

Ik hoop dat iemand mij misschien kan vertellen hoe het in zijn werking gaat; wat er voor nodig is et cetra of mij eventueel een link kan geven met wat 'duidelijke' informatie over cronjobs.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 25/11/2006 16:56
Avatar van gothmog Lid Als ik me niet vergis, zitten die op alle linux servers. Ze voeren een script, bijv. PHP uit. Je zegt dat het script iedere dag, uur, minuut, seconde of bijv. iedere 40 minuten meot worden uitgevoerd.
Je linkt naar het script en dat wordt dan uitgevoerd.

In het script kan bijv. een database update staan.
Offline Micron - 25/11/2006 17:30 (laatste wijziging 25/11/2006 17:34)
Avatar van Micron HTML beginner Al gevonden 
Ik heb net een artikel gelezen op PhpFreakz over Cron Jobs. Nu heb ik een vraag of iemand mij kan vertellen hoe ik kan kijken of ik toegang heb tot de Linux/Unix Shell.
Offline vanw - 25/11/2006 17:44
Avatar van vanw PHP interesse Bij sommige hosten heb je een controle paneel zoals direct admin die wij ook gebruiken, Daar hoef je verder niet moeilijk te doen en in linux te gaan zitten zoeken, Maar gewoon online invullen.

Bij de meeste webhosten krijg je geen ssh toegang om bij de linux server gedeelte te kopen, Ivb met veiligheid.

Ik heb momenteel een facturatie systeem draaien met een cron job, gewoon een php script maken die om de zoveel tijd wordt uit gevoerd door het paneel, Ideaal!


Jorn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s