login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

login script aanpassen

Offline bassment - 13/10/2006 17:07
Avatar van bassmentNieuw lid Hallo,
ik heb een login script gevonden en in gebruik genomen. nu heb ik een pagina beveiligd maar wanneer ik inlog kom ik op de login index omdat dat zo staat ingesteld. nu wil ik dat graag aanpassen zodat de pagina die beveiligd is word weergegeven maar ik weet niet of dat wel kan en hoe?
want is het niet zo dat als ik deze aanpas ik niet meer op de login index kan komen wat betekend dat men zijn gegevens niet meer kan verwijderen? ofzie ik dat verkeerd
hopelijk kan iemand me hier wat over vertellen..
bvd 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 13/10/2006 17:16
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Kijk even op de pagina die je login verwerkt. Daar staat waarschijnlijk een header('refresh: ...)';
Verander die dan in header('location: beveiligdepagina.php'); of in header('refresh: 2; url=beveiligdepagina.php'); waarin je beveiligdepagina.php uiteraard vervangt in jou bestandsnaam, en bij de refresh verander je 2 in het aantal seconden dat je wilt wachten voor de refresh.
LET WEL OP DAT JE OP DE GOEDE PLEK DE HEADER WEGHAALT!!!!
Als dit niet werkt, post dan wat code op plaatscode.be
Offline Wizk - 13/10/2006 17:16 (laatste wijziging 13/10/2006 17:18)
Avatar van Wizk Nieuw lid Misschien is het handig om ff je script te posten zodat mensen kunnen kijken  

Edit: Dark_paul was me voor.
Offline bassment - 13/10/2006 18:18
Avatar van bassment Nieuw lid nou ik wil graag meerdere losse bestanden beveiligen.
dus een header naar een lokatie is niet echt de oplossing denk ik weet trouwens niet of dit anders kan...
hier is het script te vinden http://www.plaatscode.be/2866/
het is dus de bedoeling naar de pagina verwijst waar voor ingelogt kan worden maar dit moeten er meerdere kunnen zijn. 
Offline Stefan14 - 13/10/2006 18:31 (laatste wijziging 13/10/2006 18:32)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde header("Location: index.php"); (regel 35)

deze moet je wijzigen voor het naar een andere pagina laten doorverwijzen.

wil je meerdere pagina's beveiligen, dan moet je zoiets doen.

1. <?php
  2. if ($_SESSION['is_ingelogd'])
  3. {
  4. //ingelogd
  5. }
  6. else
  7. {
  8. //niet ingelogd
  9. }
  10. ?>

je moet dan in je inlogscript ervoor zorgen dat $_SESSION['is_ingelogd'] de waarde true krijgt.

vervolgens zet je bovenstaand stukje code op elke pagina die je wilt beveiligen.
Offline bassment - 13/10/2006 18:42
Avatar van bassment Nieuw lid ok bedankt hier ga ik mee aan de gang!!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2026 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s