login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Checkbox_checked uit mysql halen

Offline Dynad - 30/05/2006 08:41
Avatar van DynadLid Hallo,

Ik heb het volgende:
Ik heb een pagina waar ik een server met daarbij horende services toevoeg in mysql via een form met checkboxen.

Maar nu heb ik het volgende probleem, ik kan nu wel de naam etc wel veranderen maar het gaat om de services.
De services worden weergegeven met behulp van een checkbox. Als er een service is toegevoegd aan die server moet de ene service checked zijn op de wijzig pagina.
Dat lukt dus niet en als ik hem uit vink wil ik dat hij die checkbox gaat updaten.

Dit is het volgende wat ik heb om die checkboxen te laten zien:

  1. <?php
  2. while ($row = mysql_fetch_row($getservices)) {
  3. $services[$row[0]] = $row[1];
  4. }
  5.  
  6. while ($port = each($services)) {
  7. if($port["value"] != ""){
  8. $portchoices1 .= '<br><INPUT TYPE="checkbox" checked NAME="ports[]" value="' . $port["key"] . '"> ' . $port["value"];
  9. }
  10. else{
  11. $portchoices2 .= '<br><INPUT TYPE="checkbox" NAME="ports[]" value="' . $port["key"] . '"> ' . $port["value"];
  12. }
  13. }
  14. ?>


Ik hoor het graag van jullie.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 30/05/2006 08:49 (laatste wijziging 30/05/2006 08:50)
Avatar van Thomas Moderator Het klopt dat je twee verschillende strings gebruikt ($portchoices1 en $portchoices2)?

Deze code kan korter, omdat het enige variabele deel het wel of niet checked zijn van de checkbox is.

Maar om te komen tot je probleem: Checkboxen die NIET gechecked zijn komen na het submitten van je formulier NIET voor in $_POST. Wat je dus zou kunnen doen na het updaten van iemand zijn services (submitten van formulier):
- zet alle services uit
- zet de (eerder) aangevinkte services (weer) aan
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s