login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ENTER in invoerveld

Offline Smiley - 17/04/2006 17:45
Avatar van SmileyNieuw lid Ik heb voor mijn nieuwssysteem een invoerveld gemaakt. Nu heb ik echter een klein probleem. Als ik op de ENTER knop druk, dan krijgt mijn bericht geen ENTER, maar blijft de tekst gewoon achter elkaar staan. Om toch een witregel te krijgen moet ik <p> invoeren. Is er geen manier om een witregel te maken door gewoon op de ENTER toets te drukken in plaats van <p>?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timo - 17/04/2006 17:46
Avatar van timo PHP ver gevorderde bij het weergeven: nl2br($inhouduitdb)
Offline Smiley - 17/04/2006 17:49
Avatar van Smiley Nieuw lid Heb je niet een iets uitgebreidere code, waar ik het precies moet neerzetten? . Sorry ik ben vrij noob op het gebied van PHP 
Offline vinTage - 17/04/2006 18:15
Avatar van vinTage Nieuw lid dan zit er niks anders op dan te leren, het antwoord op je vraag is gegeven
Offline ikkedikke - 17/04/2006 18:15
Avatar van ikkedikke PHP expert niet met een text-input. je kan wel een textarea gebruiken en die dan een regel hoog maken
Offline Smiley - 17/04/2006 20:50
Avatar van Smiley Nieuw lid Ik ken wel PHP, maar ik bedoelde meer, waar moet ik het ongeveer neerzetten bij het nieuws oproepen? Dat zul je niet 1-2-3 in een tutorial vinden 
Offline nemesiskoen - 17/04/2006 20:54 (laatste wijziging 17/04/2006 20:55)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
What about?

  1. //hier komt je loop om je nieuws uit te lezen
  2. while($dat = mysql_fetch_assoc($nieuwsQuery)) {
  3. echo nl2br($dat['bericht'];
  4. }


Try, dat helpt:)
Offline Thomas - 18/04/2006 14:55
Avatar van Thomas Moderator Als je tekst opslaat in een MySQL-database die afkomstig is uit een textarea, worden "regelovergangen" (de enters die je invoert in je textarea) opgeslagen in een speciaal karakter - "\n". Dit karakter (ook wel "newline" genoemd) zorgt niet voor een visuele regelovergang - het zorgt enkel voor een regelovergang in je broncode.

In HTML moet je zelf aangeven wanneer er een regelovergang moet komen. Dit doe je met het break-element (<br />).

Laat er nu in PHP een functie zijn die newline-karakters omzet naar line-breaks, te weten nl2br($invoer) (nl2br staat voor newline to break - what's in a name eh?).

Deze functie voer je uit op invoer die je wilt afdrukken (en waar newline-karakters in zitten):

  1. echo nl2br($tekst_uit_database);


Capice?
Offline Gerard - 18/04/2006 17:44
Avatar van Gerard Ouwe rakker Is het niet zo dat de daadwerkelijke linebreaks behouden blijven?
Offline ikkedikke - 18/04/2006 23:10
Avatar van ikkedikke PHP expert http://nl3.php.net/nl2br#53565
ja dus 
Offline xSc - 19/04/2006 09:49
Avatar van xSc Onbekend @Proximus, of course ;)

Je echoot nl2br($var), dus het wordt alleen toegepast op de inhoud van de var, die weergegeven wordt.
Offline Gerard - 19/04/2006 11:24
Avatar van Gerard Ouwe rakker maar de naam van de functie zou kunnen impliceren dat het newline karakter vervangen wordt door een <br />, maar dat is dus niet het geval.
Offline Thomas - 19/04/2006 14:26
Avatar van Thomas Moderator De linebreaks worden inderdaad niet verwijderd.
De <br />'s worden toegevoegd voor de \n's.

Het (visuele) resultaat bljift echter hetzelfde.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s