login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mysql_result

Offline Skelton - 04/03/2006 14:36
Avatar van SkeltonNieuw lid Ik heb volgende sql_query:
  1. <?
  2. $berichten = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(id) AS berichten FROM linuxubuntu_forum_topic WHERE naam = '".$f_lid['gebruikersnaam']."'"),0)or die(mysql_error());
  3. ?>


Deze werkt als er een bericht is gepost door die bepaalde gebruikersnaam, maar als er geen bericht is gepost dan werkt de query niet. Er wordt dan gewoon een witte pagina weergegeven.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 04/03/2006 14:41
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
  1. $berichten = mysql_query("SELECT COUNT(id) AS berichten FROM linuxubuntu_forum_topic WHERE naam = '".$f_lid['gebruikersnaam']."'");
  2. if(mysql_num_rows($berichten) == 0) {
  3. // er zijn geen berichten
  4. } else {
  5. // verder gaan, mysql_result ophalen etc
  6. }


Bovenstaande code slaat de query op in een variabel en kijkt of dit result wel (op z'n minst) 1 resultaat heeft. Zoja: verder gaan, anders ga je zeggen dat het geen resultaten heeft oid.
Offline Skelton - 04/03/2006 14:47 (laatste wijziging 04/03/2006 14:50)
Avatar van Skelton Nieuw lid Dit hier boven werkt zonder problemen, maar ik heb ergens anders op mijn site juist dezelfde query eigenlijk namelijk:
  1. <?
  2. $aantal = mysql_result(mysql_query("SELECT count(howtoID) AS aantal FROM tblHowto WHERE catID = '".$f_cat['catID']."'"),0);
  3. ?>

Deze werkt zonder problemen 
Kan dit te maken hebben met dat ik bij de vorige query op naam selecteer en dit een varchar is inplaats van bij de query hierboven een cijfer?

[edit]
Heb het gevonden. Door de mysql_error() kreeg ik niets op mijn scherm 
Offline stijnhau - 04/03/2006 14:50
Avatar van stijnhau Onbekend skeleton
je moet iedere query op een ander lijn beginnen en niet in een zetnne.
dat is wanorde.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s