login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Inlog script

Offline Jeroen - 04/09/2004 21:43
Avatar van JeroenOnbekend Ik ben net klaar met mij admin maar hij is nog niet beveiligt. Hoe beveilig ik mijn admin? Het liefste wil ik het zo doen in mijn config.php:

  1. <?php
  2. $admin_ww = "test";
  3. $admin_un = "test";
  4. ?>


Dan moet ik bv inlog.php op elke pagina moeten include. Dit kan bv ook in de config. Maar dat doet het er niet toe.

Hoe pak ik dit aan? Als iemand bereid is om een script en/of een artikel te schrijfen dan ben ik weer blij . Als je dan toch bezig bent wil je dan ook duidelijke comment erbij zetten zodat ik de volgende keer niet zo'n dom topic hoef te openen!

Dank u!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cowbeast - 04/09/2004 21:53
Avatar van cowbeast Onbekend neem dan gewoon een login systeem en verander de loginpagina gewoon dat alle msql eruit is en verander het dan gewoon met jouw gegevens!!:|
Offline CelestialCelebi - 04/09/2004 22:03
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde http://www.phpf...iid=443145

Hier wordt er een door mij gemaakt, check ook vooral het commentaar, want Vincent is daar heilig en die weet alles, dus...
Offline cowbeast - 04/09/2004 22:17
Avatar van cowbeast Onbekend Ja dat is ongelofelijk wat die kerel daar allemaal kan e!!:s
Offline CelestialCelebi - 04/09/2004 22:45
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Ja, klopt... Hij weet op elk topic wel een antwoord man. Zit jij daar ook toevallig?
Offline Dennisvb - 04/09/2004 22:52
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Ik zit er wel eens. Hij is net een soort god. Weet echt alles!

Maar on-topic. Ik zou liever met een database werken. Dan kan je alles gecodeerd opslaan en zijn je gegevens veiliger.
Offline Dani - 04/09/2004 23:52
Avatar van Dani PHP gevorderde Die Vincent heeft gelijk maar te veel veiligheid is ook niet nodig!!!
Een username geheim houden is veiliger, maar ook met de username moet je nog altijd zijn passwoord kennen!!!
Offline CelestialCelebi - 05/09/2004 07:58
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde @Dennis: Zonder database kun je 't ook nog gecodeerd opslaan hoor.. En je gegevens zijn in je script zelf veiliger dan in de database.

Een database is makkelijker te hacken dan het verkrijgen van toegang tot de source van een script.. En dan nog: Dan hebben ze de hash en niet het echte wachtwoord, dus die zullen ze eerst moeten gaan brute-forcen (alhoewel MD5 nu niet meer zo veilig als toen is).
Offline ikki007 - 05/09/2004 08:31
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Net wat ze al op die site zeiden... wat heb je alleen aan een username? 
Offline Jeroen - 05/09/2004 08:43
Avatar van Jeroen Onbekend Klopt. Als je al je pass goed onthoud of bewaart (mijn geval) raak je ze nooit kwijt. Ik heb een pass codeerder gemaakt. Maakt een autopass (bv eg56e). Makkelijk te onthouden. En in dat programma sla ik het boeltje op met info erbij van welke site het is! Ook had ik er maar een edit en verwijder functie ingebouwd. Zo kan niemand achter mijn wachtwoorden komen! Ze staan veilig op de pc!

@LesbialCeleb, Bedankt hea! Ziet er goed uit. Trouwens!? Is dat script door jou gemaakt?

@cowbeast, Met: Ja dat is ongelofelijk wat die kerel daar allemaal kan e!!
Offline cowbeast - 05/09/2004 08:57
Avatar van cowbeast Onbekend @ LesbialCeleb: Ja ik zit daar ook soms wel eens om wat tutorials door te nemen! Maar Ik zie overal wel zijn foto staan! Dus ik ben wel een beetje op de hoogt van wat hij allemaal kan!:cool:
Offline Insane - 05/09/2004 10:02
Avatar van Insane Onbekend volgens mij heeft die man 30000 pc om dat te kunnen doen...dieis overal tegelijk!:D
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.265s