login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Mysql] foutmelding in phpMyAdmin

Offline fluxbox - 18/10/2004 17:40
Avatar van fluxboxNieuw lid Ik heb de nieuwste versies, van php, apache, en mysql geïnstalleerd. De lijken tot nu toe te werken... Maar ik krijg de volgende foutmelding van mysql in phpMyAdmin (2.6.0-pl2):
#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

Ik heb ook de nodige gegevens ingevuld in config.inc.php
(host: localhost, username: root, pass: wachtwoord)

Kent er iemand een oplossing? 

Thx  

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline barry - 19/10/2004 01:01
Avatar van barry PHP interesse Hmm... misschien pakt de nieuwe mysql geen oude scripts ofzo?...
Kweeniet eigenlijk... ik heb me nog niet helemaal kunnen verdiepen in de nieuwe versies (kwa mogelijkheden etc...)

Dus dit is een beetje een nutteloos bericht...

Maar misschien dus dat de nieuwe mysql niet goed met oudere scripts om kan gaan... ??? 
Offline DRUNK - 19/10/2004 01:40 (laatste wijziging 19/10/2004 01:40)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde wat gebeurd er als je in config.inc.php het onderstaande invuld:
  1. $cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';

Denk niet dat het echt een oplossing is, morgen even verder kijken.
Offline twopeak - 19/10/2004 08:45
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
welke php versie en welke mysql versie? (echt nummers, niet 'de nieuwste')

probeer eens een pagina met
  1. mysql_connect("localhost", "root","");

gewoon om te zien of het probleem bij phpMyAdmin ligt of bij je sql server!
en als je op windows zit bestaan er programmas om je MySQL server te beheren (niet via php maar een standalone exe) Die moet je ook maar eens proberen als niets werkt!
Offline fluxbox - 20/10/2004 15:34 (laatste wijziging 20/10/2004 15:40)
Avatar van fluxbox Nieuw lid Php: 4.3.9
Mysql: 4.1.5-gamma-nt

Ik krijg deze error bericht:
  1. Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in M:\www\mysql.php on line 3


Het ligt dus aan de server?

Welke programma's raad je aan? Ik heb MysqlFront maar daarmee kan je geen users beheren ofzo...

Thx, 
Offline fluxbox - 24/10/2004 14:06
Avatar van fluxbox Nieuw lid Welk programma kan ik dan het best gebruiken om mysql te beheren? 
Offline Maarten - 24/10/2004 14:15 (laatste wijziging 24/10/2004 14:20)
Avatar van Maarten Erelid Als je het over de inhoud van de database hebt: phpmyadmin.

[edit]: Probeer er hier eens eentje uit: http://www.site...&cat=4
Offline Dennisvb - 24/10/2004 14:16
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Murfy, lees eens goed. Hij wil juist een andere optie dan phpmyadmin, omdat die foutmeldingen geeft. Voortaan eerst hele topic lezen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s