login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[JAVA] Custom GUI

Offline tomate - 17/11/2011 23:16
Avatar van tomateLid Hey allemaal,

Ik ben bezig met een stukje software te schrijven in JAVA en nu is mijn volgende vraag hoe ik het het beste aanpak om een custom GUI te maken. Ik wil weg van het uitzicht van de standaard venstertjes en dergelijke. Ik heb mijn eigen GUI ontworpen maar nu wil ik dit omzetten naar JAVA, hoe pak ik dit het best aan. Dus vensters, buttons, velden, enz... restylen 

Merci
Thomas

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 17/11/2011 23:24
Avatar van Koen PHP expert In Java heet dit een "look and feel". Zelf heb ik altijd genoegen genomen met de standaard look and feels, maar normaal gezien zou de onderstaande link je een aardig stuk op weg moeten helpen. 

http://today.ja...-feel.html

Have fun zou ik zeggen. 
Offline Maarten - 18/11/2011 10:41 (laatste wijziging 18/11/2011 11:03)
Avatar van Maarten Erelid Ik weet natuurlijk niet wat je juist aan het ontwikkelen bent, maar ik vind persoonlijk de native L&F altijd het beste (Windows L&F, Linux L&F,...). Je kan dit eenvoudig detecteren en toepassen in je opstart (het is al een tijdje geleden maar ik deed het toch zo indertijd).

De uitzonderingen waar ik dat dan bijvoorbeeld niet zou doen is in bepaalde terminal/touchscreen-applicaties (ik denk maar aan een kasregister bijvoorbeeld, daar wil je gewoon grote eenvoudige knoppen om op te kunnen rammen, dan moet dat helemaal geen OS-style hebben 

[/sidenote]
Offline tomate - 20/11/2011 16:59
Avatar van tomate Lid Het is een touchscreen app (kasregister) dat ik aan het maken ben. Ik wil gewoon grote knoppen, die er deftig uitzien en in verschillende kleurtjes gewoon.

Het programma wordt gewoon fullscreen geladen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s