login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Objecten bepalen

Offline xSc - 29/04/2011 08:17
Avatar van xScOnbekend Bij OOP gaat het natuurlijk om objecten, methoden, bedrag, etc. Meestal spreekt het voor zich wat de objecten zijn. Maar ... stel, je hebt het volgende probleem:

Het spel Tertulis (lijkt op Tetris) werkt met blokken. Een blok is bijvoorbeeld een object en kan verschillende eigenschappen hebben (kleur, snelheid, type, score, etc.).

Maar met een een volle rij vindt een actie plaats. Zo'n rij is toch gewoon een collectie afzonderlijke objecten (lijkt me logisch) of maak je van een rij ook een object?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 29/04/2011 10:59
Avatar van Wim Crew algemeen in zo'n lijn heb je inderdaad meerdere objecten. Een ietswat logische opbouw lijkt mij dat je een speelveld-object hebt waar je meerdere blok-objecten aan toe zal kennen. Wanneer een blok stopt met bewegen (en dus het volgende blok geladen zal worden) kan je de lijnen waarop het blok staat controleren.
Offline Stijn - 29/04/2011 18:20
Avatar van Stijn PHP expert Ik zou het ook doen zoals Wim. Een object van de klasse Speelveld. Dat is dan een matrix en object x bevind zich ergens in die matrix. Als een rij van die matrix volzet is, dan heb je een volle lijn. Simpel toch? 
Offline xSc - 29/04/2011 22:24
Avatar van xSc Onbekend Ja, oke, dat is ook mijn logica. Maar bedankt voor je antwoord. Meten = weten ;)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.258s