login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[JAVA] Swing JList

Offline nick5556 - 31/03/2011 12:25
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

Ik heb twee lijsten, de linker is gevuld, de rechter is leeg(op het moment dat ik de applicatie opstart). Tussen de lijsten staan 2 knoppen met '>' en '<'. Nu is het de bedoeling dat als ik een item uit de linker lijst selecteer en dan op de '>' knop druk dat het item verdwijnt uit de linker lijst en verschijnt in de rechter. Met de '<' knop moet dit uiteraard andersom gebeuren.

Nu krijg ik dit niet voor elkaar, ik heb geprobeerd met add en remove te werken, maar add geeft een error tijdens compileren en remove geeft een ArrayOutOfIndexBoundary error.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 31/03/2011 12:31 (laatste wijziging 31/03/2011 12:36)
Avatar van valles10 HTML interesse Toon ons even wat code. En voor het toevoegen in een JList moet je addElement() gebruiken.
het verwijderen als volgt:
  1. int index = list.getSelectedIndex();//geselecteerde index ophalen
  2. listModel.remove(index);//deze verwijderen.


Aangezien ik je code nog niet weet, weet ik ook niet of jij een listModel hebt?
want je moet namenlijk je nieuwe elementen toevoegen, of oude verwijderen, aan je listModel, en niet aan je list.
Offline nick5556 - 31/03/2011 12:38
Avatar van nick5556 PHP beginner Ik heb een AbstractListModel. Deze ziet er als volgt uit:
  1. jList1.setModel(new javax.swing.AbstractListModel() {
  2. String[] strings = { "A", "B", "C", "D" };
  3. public int getSize() { return strings.length; }
  4. public Object getElementAt(int i) { return strings[i]; }
  5. });

Verder weet ik niet hoe ik dit moet gebruiken want ik heb NETBeans WYSIWYG gebuikt om de layout te maken.
Offline valles10 - 31/03/2011 12:40
Avatar van valles10 HTML interesse Waarom gebruik je een abstract? en geen default?

Kijk hier eens:
http://download.../list.html

Hier vind je denk ik wel een antwoord op jouw vraag ;) en anders, SHOUT! 
Offline Button - 31/03/2011 12:59
Avatar van Button PHP ver gevorderde
Citaat:
remove geeft een ArrayOutOfIndexBoundary error


Out of Index Boundary: je probeert een element met een verkeerde index te verwijderen. Het element bestaat waarschijnlijk niet meer, toch niet onder die bepaalde index.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s