login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ZF] Alternatief voor zend_form (Opgelost)

Offline DriesA - 15/03/2011 15:38
Avatar van DriesALid Hoi,

Ik ben een beginner in het zend_framework en vollop bezig met een applicatie hierin te ontwikkelen. Tot hier toe ging alles redelijk (buiten ACL) maar nu komt ik tegenover een (voor mij) groot obstakel.

Wat ik wens te doen is een in een formulier een tabel op te maken als volgt:
  1. <table border="1"><tr><th>User</th><th>Rol1</th><th>Rol2</th><th>Rol3</th></tr>
  2. <tr><td>Users1</td><td><input type="checkbox" name="userID1Rol1"></td><td><input type="checkbox" name="userID1Rol2"></td><td><input type="checkbox" name="userID1Rol3"></td></tr>


De headers voor de verschillende rollen zouden uit de database moeten komen, alsook de users.
Met wat ik tot hier toe weet en gevonden heb, begin ik mij min of meer het volgende af te vragen of, aangezien ik het bovenstaande maar op 1 pagina nodig ga hebben, het mogelijk zou zijn dat ik het bovenstaande via een aparte klasse maak en niet via een zend_form?
Of zijn er alternatieven voor zend_form die iets meer flexibiliteit toelaten hieromtrend zonder eigen decorators (en al de rest dat ik nog nodig ga hebben om zoiets te kunnen maken). Want (of vergis ik mij compleet) is het nut van zend_form niet dat je de formulieren kan hergebruiken?

Of bekijk ik alles zowat verkeerd?

Alvast bedankt voor de tips en hulp.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 16/03/2011 00:09
Avatar van lemoinet PHP gevorderde niemand verplicht je om zend_form te gebruiken. je kan ook gewoon op de oude manier form manueel opbouwen.
zend_form maakt het alleen gemakkelijker om forms op te bouwen en te verwerken (validatie). de form hoeft daarom niet te hergebruiken zijn.
Bedankt door: DriesA
Offline DriesA - 16/03/2011 09:27
Avatar van DriesA Lid Hey lemoinet,

Bedanktvoor je antwoord.
Ik weet dat ik niet 'verplicht' ben om zend_form te gebruiken. Maar ik vroeg me maar af of ik niets over het hoofd keek uit onwetendheid 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s