login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe soort van DOS maken?

Offline rodojo - 13/02/2010 21:29
Avatar van rodojoLid Hallo,

Kent iemand een (Nederlands) boek ofzo over hoe je een besturingssysteem kan maken? Ik bedoel hiermee een soort van DOS. Dus geen windows-95 of hoger ofzo.
Ik kan wel een beetje C++ en ik heb verder nog veel ervaring met andere talen.
Alvast bedankt.

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 13/02/2010 21:31
Avatar van Stijn PHP expert Good luck with that :-) We zien elkaar terug over enkele jaren .

Zoek boeken over hoe OS systemen werken. Je kan ook Linux From Scratch eens doen.
Offline Abbas - 13/02/2010 23:53
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je bent 14 jaar, net uit de pampers om de puberteit in te stappen. Moet je mij eens uitleggen hoe je véél ervaring kan hebben met andere talen buiten C++!
Offline larssy1 - 14/02/2010 00:40
Avatar van larssy1 MySQL beginner
rodojo schreef:
Hallo,

Kent iemand een (Nederlands) boek ofzo over hoe je een besturingssysteem kan maken? Ik bedoel hiermee een soort van DOS. Dus geen windows-95 of hoger ofzo.
Ik kan wel een beetje C++ en ik heb verder nog veel ervaring met andere talen.
Alvast bedankt.

Een beetje C++ ???

Dit is bij lange na niet voldoende.
Om een OS te kunnen schrijven of ook maar in de buurt te komen moet je toch echt minimaal HBO opleiding hebben gedaan 

Verders moet je afweten hoe je met data transmissie om moet gaan, hoe de computer functioneerd, etc etc etc.

En zoals titjes al zei,, je bent 14.. je word niet echt serieus genomen met een vraag over een OS denk ik...

En als je wilt verdiepen in OS..
Ga eerst maar eens met Linux of een ander gratis opensource OS werken en uitbreiden.
Offline TotempaaltJ - 14/02/2010 11:11
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
titjes schreef:
Je bent 14 jaar, net uit de pampers om de puberteit in te stappen. Moet je mij eens uitleggen hoe je véél ervaring kan hebben met andere talen buiten C++!