login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Java] Herhaalde afspraken op calenders

Offline MiST - 10/12/2009 19:42
Avatar van MiSTLid Hey,

Ben bezig aan een projectje om vooral Qt Jambi wat te pakken te krijgen, maar ook omdat ik een goede offline Google Calendar applicatie mis.

Dus nu werk ik aan jCal, iCal voor alle platformen. De bedoeling is om Google Calendar, iCalendar en CalDAV te ondersteunen (extensies zouden mogelijk moeten zijn).

Nu vraag ben ik enkele belangrijke Use Cases aan het maken en mijn applicatie aan het ontwerpen. Research naar libraries en andere. Ik dacht aan het volgende.

Ik wil gebruikers een ics file laten importeren en toe laten voegen op elke mogelijke kalender. Nu wil ik ook ondersteuning voor herhaalde evenementen. Ik ben al even aan het denken aan een zo goed mogelijke implementatie. Herhaling tot in het oneindige zou mogelijk moeten zijn. Maar eveneens moeten er uitzonderingen op de regel toegevoegd kunnen worden. Zeer uitgebreid dus 

Zijn er mensen met ideeën?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 10/12/2009 20:03
Avatar van Stijn PHP expert Zit in die .ics file geen herhaling in? Indien niet zou ik zelf een Event systeem uitdokteren. Je event heeft een start- en einddatum, een titel, een categorie en je kan misschien een EventRepeat klasse maken en die er ook bij stoppen.
Offline MiST - 10/12/2009 21:04
Avatar van MiST Lid jaja, dat zit standaard in ics. Maar je moet ook een engine hebben die die dingen op je kalender weergeeft. Als ik bijvoorbeeld instel dat elke maandag een taak wordt weergegeven, moet die ook op elke maandag in mijn kalender verschijnen.

Met icalendar RFC2445 (er is al een nieuwere standaard) gaat dat in 1 VEVENT, maar dus daarmee komen ze niet elke dag op je calender 
(en ik kan toch moeilijk elke dag x < 31 over n VEVENTS van m kalenders loopen). Lage complexiteit is dus ook nog van belang 
Offline Stijn - 11/12/2009 18:02
Avatar van Stijn PHP expert Kan je geen eigenschap geven aan je Event klasse? Een emuration EventRepeat bijvoorbeeld.

  1. public enum EventRepeat
  2. {
  3. DAILY,WEEKLY,MONTHLY,...
  4. }


  1. public class Event ...
  2. {
  3. ...
  4.  
  5. private EventRepeat repeat;
  6.  
  7. ....
  8.  
  9. }


En dan kan je natuurlijk bij het renderen van je events op je kalender, kijken of dat event herhaalt wordt.
Offline MiST - 12/12/2009 01:16
Avatar van MiST Lid Net een brilliant artikel gevonden.

http://c2.com/ppr/schedule.pdf

Het doet me denken aan iets dat we in OGP (cursus ObjectGericht Programmeren 2e Bach KULeuven, bij prof Steegmans) gezien hebben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s