login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[templateparser] notice error (Opgelost)

Offline shibble - 10/09/2009 13:20
Avatar van shibbleMySQL interesse Hallo allemaal,

Ik heb een templateparser class gemaakt en die werkt helemaal naar behoren maar ik krijg 1 notice error er maar niet uit.

Plaatscode: 137552

ik krijg de volgende foutmeldingen:
Citaat:
Notice: Undefined index: accountPanel in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 144

Notice: Undefined index: menu in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 144

Notice: Undefined index: content_menu in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 144

Notice: Undefined index: module_header in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 144


Nu is mijn vraag dus hoe kan ik die error eruitkrijgen zonder "E^NOTICE" te gebruiken...
moet ik ergens een @ ofzo plaatsen? zoja... ik weet niet waar... kheb allerlei plekjes geprobeerd wie o wie kan me verder helpen .

Mvg,

shibble the one and only!

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 10/09/2009 13:24 (laatste wijziging 10/09/2009 13:25)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Die variabelen bestaan niet.
En nooit een @ gebruiken, daarmee onderdruk je error's
--Edit
ArieMedia :: Een Frisse blik op het web! 
Offline shibble - 10/09/2009 13:38
Avatar van shibble MySQL interesse die variablen bestaan wel... anders maakt die die blok toch niet aan... en op sommige plekken moet ik wel @ gebruiken... maar hoe valt het op te lossen dan?
Offline ArieMedia - 10/09/2009 13:43
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
shibble schreef:
die variablen bestaan wel... anders maakt die die blok toch niet aan... en op sommige plekken moet ik wel @ gebruiken... maar hoe valt het op te lossen dan?
echo die variabelen eens dan =]. Ben er 99% van overtuigd dat ze niet bestaan
Offline marten - 10/09/2009 13:44
Avatar van marten Beheerder het betekend dat het blok accountPanel niet bestaat....

Of het staat in een ander blok dat je niet aanroept:

  1. <!-- START BLOCK : test -->
  2. <!-- START BLOCK : test2-->
  3. Hoi!
  4. <!-- END BLOCK : test2 -->
  5. <!-- END BLOCK : test -->


  1. $Tpl->newBlock('test2');
  2. //Geeft error
  3. $Tpl->newBlock('test');
  4. $Tpl->newBlock('test2');
  5. //Geeft geen error
Offline shibble - 10/09/2009 13:48 (laatste wijziging 10/09/2009 13:53)
Avatar van shibble MySQL interesse Ik krijg het volgende dan als ik $blocks[1][$i] dump:

Citaat:
Notice: Undefined index: accountPanel in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 145
string(12) "accountPanel"
Notice: Undefined index: menu in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 145
string(4) "menu"
Notice: Undefined index: content_menu in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 145
string(12) "content_menu"
Notice: Undefined index: module_header in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 145
string(13) "module_header"
Notice: Undefined index: configForm in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/loonbedrijf-heeringa/library/wcustomsF/Template/Parser.php on line 145
string(10) "configForm"


hetzelfde krijg ik als ik $blockName dump.

maar hij checked natuurlijk in die blokken weer of daarin blokken zitten mits je snapt wat ik bedoel...

@marten:

Ze bestaan toch echt wel, en ze worden ook geparsed op de site.

  1. [start-block : accountPanel]
  2. <!-- Account panel -->
  3. <div id="account_panel">
  4. <ul class="account_panel_options">
  5. <li class="item">Welcome <strong>[username]</strong></li>
  6. <li class="separator">|</li>
  7. <li class="item"><a href="[address]/backend/">Restart CMS</a></li>
  8.  
  9. <li class="separator">|</li>
  10. <li class="item"><a href="[address]/backend/auth/logout/">Logout</a></li>
  11. </ul>
  12. </div>
  13. <!-- /Account panel -->
  14. [end-block : accountPanel]


Mvg,

shibble
Offline ArieMedia - 10/09/2009 13:53
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
shibble schreef:
Ik krijg het volgende dan als ik $blocks[1][$i] dump:

[..quote..]

maar hij checked natuurlijk in die blokken weer of daarin blokken zitten mits je snapt wat ik bedoel...

Mvg,

shibble
ik begrijp wat je bedoeld Denk dat je het script zo moet maken dat die blokken niet nodig zijn.
Offline shibble - 10/09/2009 13:56
Avatar van shibble MySQL interesse Hoe bedoel je dat met "dat die blokken niet nodig zijn" dat vat ik namelijk niet helemaal... =x
Offline marten - 10/09/2009 13:56 (laatste wijziging 10/09/2009 13:59)
Avatar van marten Beheerder Ah ik dacht dat je het over TemplatePower had maar het is je eigen site, even kijken voor je.

edit
Probeer zo eens:
http://www.plaatscode.be/137553/

Arie2Zero, wil je aub je avatar wijzigen voordat ik het doe?
Offline ArieMedia - 10/09/2009 14:01 (laatste wijziging 11/09/2009 12:00)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
marten schreef:
Ah ik dacht dat je het over TemplatePower had maar het is je eigen site, even kijken voor je.

edit
Probeer zo eens:
http://www.plaatscode.be/137553/

Arie2Zero, wil je aub je avatar wijzigen voordat ik het doe?
Hmm zijn geanimeerde niet toegestaan? Nooit geweten. Maar als je een ogenblikje hebt zal ik een andere instellen

Koen schreef:
Deze is véél beter! 


Arie2Zero schreef:
Haha, je houd wel van SuperSheep? 
Offline shibble - 10/09/2009 23:36
Avatar van shibble MySQL interesse
marten schreef:
Ah ik dacht dat je het over TemplatePower had maar het is je eigen site, even kijken voor je.

edit
Probeer zo eens:
http://www.plaatscode.be/137553/

Arie2Zero, wil je aub je avatar wijzigen voordat ik het doe?


Helaas werkt dit niet.

als ik het op die manier doe dan worden me de blokken niet meer aangemaakt . andere oplossing?
Offline ArieMedia - 11/09/2009 13:12
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
shibble schreef:
[..quote..]

Helaas werkt dit niet.

als ik het op die manier doe dan worden me de blokken niet meer aangemaakt . andere oplossing?
Waarom gebruik je niet gewoon smarty ?
Offline shibble - 11/09/2009 13:16
Avatar van shibble MySQL interesse
Arie2Zero schreef:
[..quote..]Waarom gebruik je niet gewoon smarty ?


Omdat ik dat niet wil, ik heb aantal jaren gebruikt gemaakt van TemplatePower luv it lang mee gewerkt dus .

hier doe ik ook veel kennis mee op en het liefst wil ik alleen eigen dingen maken en zo minmogelijk andere systeempjes integreren/gebruiken tot nu toe gebruik ik alleen "dialog (javascript)" en "ProtypeJS met Scriptaculous".
Offline Joost - 11/09/2009 14:32
Avatar van Joost PHP expert Kijk eens wat je bij de regels rond 144 doet:
  1. if($blockName == $blocks[1][$i]) {
  2. $this->blocks[$blockName] .= $blocks[2][$i];
  3. $this->blocksCurrent = $blocks[1][$i];
  4. } else {

Je plakt $blocks[2][$i] achter $this->blocks[$blockName], terwijl je deze nog niet van te voren hebt gedefinieerd. Hierdoor zal bij de eerste loop de notice komen dat er een undefined index is. Dus even van te voren die indexen definiëren 
Offline shibble - 11/09/2009 17:53
Avatar van shibble MySQL interesse Bedankt joost en Koen(IRC) !
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s