login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

nieuwe lijn (new line) in java

Offline Dierre - 05/06/2007 15:02
Avatar van DierreMySQL interesse in een programma dat ik in java schrijf wil ik tekst wegschrijven naar een bestand. Het inlezen van de ingetypte tekst doe ik via een scanner object scan (scan.next())
Wanneer ik een aantal ingaves heb gedaan wordt de invoer afgesloten en alles via een FileWriter() naar een bestand geschreven. Op het einde van de wegteschrijven tekst wil ik er voor zorgen dat een nieuwe invoer op een nieuw lijn begint. Daarom voeg ik aan mijn StringBuffer het '\n' char toe.

De StringBuffer converteer ik dan naar een String en toevoegen aan het tekstbestand lukt. Tot hier geen probleem, zo lijkt...

Maar wat blijkt als ik mijn txt-bestand bekijk. Dat in de plaats van een nieuwe lijn te beginnen na een '\n' er een vierkantje getekend staat.
Wanneer ik echter mijn tekst laat verschijnen in mijn terminal window wordt de '\n' wel gerespecteerd en dus een nieuwe lijn gemaakt...

Bestaat er in java nog een ander "new line commando" of hoe doen jullie dat op na het invoeren van een lijn een nieuw lijn te kunnen hebben in een txt-bestand...

TIA
Dierre

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline citroen - 05/06/2007 15:11
Avatar van citroen Onbekend probeer eens met:
"\r\n" of "\n\r"
Offline Dierre - 05/06/2007 15:19
Avatar van Dierre MySQL interesse zal ik eens proberen, hopelijk lukt dit wel....
Offline citroen - 05/06/2007 15:42
Avatar van citroen Onbekend anders kan je nog proberen met System.lineSeparator()
Offline Dierre - 05/06/2007 16:13
Avatar van Dierre MySQL interesse is deze in .lineSeparator() terug te vinden in de api onder de class System???
Offline citroen - 05/06/2007 16:45
Avatar van citroen Onbekend System.line.separator return de value van een linebreak op het huidige systeem. Wordt gebruikt als je iets wilt maken voor op verschillende besturingsystemen.
Offline Dierre - 05/06/2007 18:03
Avatar van Dierre MySQL interesse Citroen, bedankt voor de snelle en goede hulp

ga het nu eens proberen en hopen dat het lukt...

thx
Dierre
Offline Wave6 - 05/06/2007 18:58
Avatar van Wave6 PHP beginner /n is de normale parameter om een nieuwe regel te starten.
Welke gebruik je eigenlijk?
g.drawString();
of system.out.println(); ?
Offline citroen - 05/06/2007 19:29
Avatar van citroen Onbekend geen vanbeide waarschijnlijk. Het wordt naar een bestand weggeschreven...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.371s