login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

C++ Snake

Offline mistery - 09/12/2006 14:55 (laatste wijziging 09/12/2006 17:13)
Avatar van misteryLid Ik ben sinds kort bezig met c++ programmeren, en ik heb het één en ander al wel kunnen maken. Nu ben ik bezig met een snake game, en het lukt aardig..

Ik heb een stuk code met verschillende functies; toetsen, richting, scherm, instellingen, spel, punten, dood en voedsel. Nu heb ik in de functie spel de do{} staan. zie: http://www.plaatscode.be/3353/
het probleem is nu, dat wanneer de pijltjestoetsen gebruikt worden, de snake wel beweegt, maar zijn staart blijft gewoon staan. De staart word dus langer en langer en langer en langer.. Iemand een idee? Pak ik dit nu verkeerd aan?

Wie kan het mij vertellen? 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 09/12/2006 15:32
Avatar van Stijn PHP expert waar staat die do{} ???
Offline mistery - 09/12/2006 17:13
Avatar van mistery Lid blijkbaar stukje vergeten, hij staat er nu tussen 
Offline Stijn - 09/12/2006 18:47
Avatar van Stijn PHP expert op line 92 staat : randomize;
ik zou hem een type ofzo toewijzen , tenzij het een functie moet voorstellen? zet er dan () erbij

als je nu eens die

  1. } else {
  2. .....
  3. }


op lijn 103-114 weg doet , niet tussen de {...} maar die else en die {} zodat die if( kbhit){} alleen de slang verplaatst wordt.

is maar een idee , ik zie niet direct de oplossing/bug

groeten
stijn
Offline mistery - 09/12/2006 19:15 (laatste wijziging 09/12/2006 19:21)
Avatar van mistery Lid oke, ik heb er nu randomize() van gemaakt ;)
die else if moet niets uitmaken, en het is niet datgene wat ik zoek nee:(

ps; iemand ergens een mooie nederlands tutorial over snake game maken? 
Offline timo - 10/12/2006 09:14
Avatar van timo PHP ver gevorderde hier is er een in C maar C en C++ hoef je alleen paar dingen aan te passen en het is gewoon dezelfde taal!
Offline mistery - 13/12/2006 16:20
Avatar van mistery Lid ik heb het enigsinds al gevonden, al hoewel het nog niet super werkt maar ik vind het wel uit hoop ik.

toch had ik nog een vraagje, is er ergens te vinden wat de volledige lijst met includes in c++ zijn? degene die er standaard in zitten zoals iostream en stdlib.h ed.

op google vond ik niet veel soeps..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s