login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

html binnen classes

Offline Ultimatum - 06/12/2006 19:25 (laatste wijziging 06/12/2006 19:27)
Avatar van UltimatumPHP expert Oke zoals je al begrijpt uit de titel ben ik een noob wat betreft classen binnen php.

Nu was de vraag: is het de bedoeling dat ik als ik bijvoorbeeld een forum maak voor elk ding (nieuwe topic, nieuwe reply, edit topic etc..) een nieuwe functie maar waarin de html opmaak (de inputvelden) al in zijn verwerkt?

Of moet ik het verwerken van die formulieren in een class zetten en dan de html erbuiten?

Wat is het slimst/makkelijkst en wat is jullie mening about this..

Ps. met het handigste moet je denken aan later uitbreiden van het forum of waar het dan ook over gaat (forum was voorbeeld )

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yannick - 06/12/2006 21:45
Avatar van yannick PHP interesse Ik denk dat je het best de html buiten de class gebruikt.

Alle functies aanroepen en dan gwn weergeven op de pagina.

Zo denk ik dat het beste is 
Offline ikkedikke - 06/12/2006 23:13
Avatar van ikkedikke PHP expert ik denk ook er buiten. een klasse moet namelijk geen functiebibliotheek worden of iets. dan heeft heel de klasse geen zin meer.
Offline nemesiskoen - 07/12/2006 11:44
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Of moet ik het verwerken van die formulieren in een class zetten en dan de html erbuiten?


Dat zou dan een controller klasse zijn: verwerken van user input.
HTML in een klasse is onzin natuurlijk, dat kan je best erbuiten zetten of nog beter in een appart View bestand.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s