login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

C++ idee voor programma?

Offline roofgah - 04/12/2006 14:39
Avatar van roofgahHTML interesse Hallo

Ik ben al eventjes bezig geweest met C++. Nou zou ik graag een leuk klein programmatje maken. Weet iemand iets wat ik kan maken en wat niet te moeilijk is?

Groeten Rutger

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 04/12/2006 14:41
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Galgje / Hangman
Ik heb dit juist gemaakt in Visual C#, maar ik denk dat dit ook wel mogelijk is in C++...  
Offline Voldemort - 04/12/2006 15:22
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Groot rekenmachine (vele functies)?
Grafisch rekenmachine (nieuw met veel functies)?
Games (kaartgames, bordgames)?
Offline nemesiskoen - 04/12/2006 16:14
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
RSS-parser.
Offline Stijn - 04/12/2006 17:22
Avatar van Stijn PHP expert @Voldemort: waw een rekenmachine , je hebt ook een grote fantasie hé...

Ik zou proberen voor een log ding te maken dat runt op de achtergrond ofzo en als je klikt met je muis dat hij +1 doet bij een counter file. Leuk maar toch nog niet zo simpel. Als uitbreiding kan je ook proberen met een toetsenbord. Zo leer je hardware en software gebruiken 
Offline Voldemort - 04/12/2006 17:41 (laatste wijziging 04/12/2006 21:10)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde @stijn1989: Wat denk je hier dan van:

- Firefox extension/thema.
- Windows console (zodat je meer commando's kan ingeven zoals in Linux)
- Windows tweaker

(open-source programma's maken hé )
Offline Stijn - 04/12/2006 20:37
Avatar van Stijn PHP expert rofl wrm windows console maken , klinkt stom. Kan je evengoed een console maken in je tweaker.
Offline Abbas - 04/12/2006 20:43
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
waarom dat nu afbreken, er werd alleen naar iedeën gevraagd, en ik denk dat het aan 'roofgah' is om te beslissen wat hij leuk vind en wat niet... stel dan zelf iets beter voor, dat beter/leuker is dan windows console... 
Offline timo - 04/12/2006 21:33
Avatar van timo PHP ver gevorderde @stij1989 maak dan meteen een keylogger heb je er nog wat aan^^
Offline BigBug - 04/12/2006 21:41
Avatar van BigBug PHP expert @timo, dat is uitbreiding op zijn idee. Dat is dus NVT....

Misschien ontopic gaan?

Maak een programma dat de CPU warmte, GPU warmte ect showt 
Offline Stijn - 04/12/2006 22:37
Avatar van Stijn PHP expert een kalender?
Offline roofgah - 05/12/2006 07:44
Avatar van roofgah HTML interesse hahaha leuke reacties  maar heb het idee dat er nog veel erg moeilijk zijn. Vandaag krijg ik waarschijnlijk van de goed Heilig man een boek over C++  . Die cpu wamte vind ik wel een goede maar ik zou niet weten hoe ik daar aan moet beginnen. Wat kaartgames lijkt me ook leuk en heb ik wel een idee van hoe ik dat moet aanpakken. Ik wacht nog even mijn boek af en dan zal ik aan een programma beginnen. Bedankt voor de reacties 
Offline Stijn - 05/12/2006 17:21
Avatar van Stijn PHP expert Zorg er maar voor dat je pointers en geheugen goed snapt en als je dat hoofdstuk snapt nog eens herlezen. Het is niet omdat ze zeggen dat je PHP kan dat je C++ kan , het lijkt op elkaar meer niet.

Verder zou ik je aanraden mocht er geen hoofdstuk inzitten van Win32 dat je daarvoor een aparte boek koopt , als je meer naar de games wilt gaan raad ik je aan om Win32 , directx en openGL te studeren 

idd een hele boterham , welkom in de wereld van de geeks 

Oké ik heb een leuk programma'tje dat je misschien kan proberen te maken (en evens ook een goeie oefening op pointers). Als ik een zin intik dat hij die zin omgekeerd weergeeft PHP.net: strrev look-à-like.

stijn
Offline nemesiskoen - 05/12/2006 18:33 (laatste wijziging 05/12/2006 18:34)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
directx en openGL

waarom beide?

Overigens, die strrev versie in C++, daar heb je geen pointers voor nodig hoor.
Offline compudoc - 05/12/2006 19:00
Avatar van compudoc PHP beginner geheugen systeempje.

je typt een berichtje in en een datum.
je laat het bericht in een balkje weergeven (op de ingestelde datum) en voor de rest draait het programma gewoon op de achtergrond.
Offline roofgah - 06/12/2006 08:47
Avatar van roofgah HTML interesse ja deze dingen zijn best leuk om te maken. Gisteren met sinterklaas heb ik een dik boek over C++ gekregen en daar staan goede dingen in. Over pointers en geheugengebruik is ook een heel hoofdstuk aan besteed. Dus dat zal ik eens heeel goed gaan bestuderen. Volgens mij staat er niks in over Win32, direct X of opengl. Daar zal ik wel eens een ander boek over gaan zoeken, maar ik begin eerst met deze.
Dat geheugen systeempje lijkt me een goed idee, ik vergeet vaak wel iets als ik achter de computer bezig ben .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s